Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که ایران طی یادداشتی رسمی به آمریکا هشدار داده است که اگر اقدامات غیرقانونی خود علیه دیپلماتهای ایرانی در سازمانهای بین المللی مستقر در آمریکا را متوقف نکند، آن کشور را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد کشاند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه از صدور یک یادداشت رسمی هشدار آمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی وزارت امور خارجه در این ارتباط توضیح داد:در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلماتهای ایرانی در سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که مقر آنها در خاک آمریکا است را متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین المللی دادگستری خواهد کشاند.

خطیب زاده در توضیح این اقدام اظهار داشت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که بر خلاف حقوق بین الملل تضییقات زیادی برای دیپلماتهای ایرانی و خانواده های آنان نزد سازمانهای بین المللی در آمریکا ایجاد کرده است و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلماتهای ایرانی و چند کشور دیگر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود بعنوان میزبان چندین سازمان بین المللی، هیچگاه میزبان شایسته ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلماتها و خانواده ها و فرزندان دیپلماتهای کشورهایی داشته که از نظر دوجانبه با آنها دارای اختلاف است.

ایران خواستار پایبندی آمریکا به قرار موقت صادر شده از سوی دیوان لاهه شدنماینده ایران در دیوان لاهه: آمریکا در اجرای دستور دیوان لاهه درباره تحریم‌ها قصور کرده استرسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه ادامه می‌یابد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل اخبار آمریکا سخنگوی وزارت خارجه سازمان ملل اخبار آمریکا سخنگوی وزارت خارجه دیپلماتهای ایرانی سخنگوی وزارت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه