Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@12:11:16 GMT

شیوع کرونا در2021بدتر از2020خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۱۶۶

کرونا هنوز در حال قربانی گرفتن است و گونه‌های جدید آن به کشورهای مختلف راه پیدا کرده‌اند. ظاهرا این ویروس نه تنها نمی‌خواهد در آینده نزدیک بشر را راحت بگذارد، بلکه طبق گفته سازمان بهداشت جهانی وضعیت در سال دوم شیوع کووید-۱۹ دشوارتر از سال اول خواهد بود. ناطقان: واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در برخی کشورها آغاز شده و شرکت‌ها میزان تولید خود را در سال جاری میلادی افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کارشناسان به مقابله با این ویروس تا سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کنند، البته به گفته مدیرعامل مدرنا، «استفان بانسل» هیچ‌وقت کرونا بطور کامل نابود نمی‌شود.

از چندین هفته پیش با گونه‌های جدید کرونا مواجه شده‌ایم که مطرح‌ترین آن‌ها، گونه انگیسی است که اگرچه کشنده‌تر نیست، اما با سرعت بسیار بالاتری شیوع پیدا می‌کند. همین گونه‌های جدید ۲۰۲۱ را به سالی چالش‌برانگیزتر برای مقابله با کرونا نسبت به ۲۰۲۰ تبدیل می‌کنند.

مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی (WHO)، «مایک رایان» اخیرا در یک رویداد آنلاین درباره شرایط کرونا در سال ۲۰۲۱ گفته:

«ما در حال ورود به سال دوم شیوع کرونا هستیم و با توجه به سرعت انتقال بالاتر و برخی مشکلات که شاهدش هستیم، می‌تواند سال دوم دشوارتر باشد. این موضوع در نیمکره شمالی به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی اهمیت بیشتری دارد چرا که آن‌ها با فصل سرما و طوفان دست و پنجه نرم می‌کنند. همین موضوع باعث حضور افراد در محیط‌های سربسته، افزایش اختلاط اجتماعی و موارد دیگر باعث افزایش شیوع کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها می‌شود.»

ویروس کرونا

برخی کشورها دوباره با موج سنگین شیوع کووید-۱۹ مواجه شده‌اند که برای مثال می‌توان به ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اشاره کرد، دو کشوری که واکسیناسیون را شروع کرده‌اند. با این وجود تقریبا روزانه نزدیک به ۴۰۰۰ نفر در آمریکا و ۱۲۰۰ نفر در بریتانیا جان خود را از دست می‌دهند.

رایان چند روز پیش از این رویداد آنلاین به این موضوع اشاره کرده بود که شیوع کرونا می‌تواند باعث هوشیاری جامعه جهانی درباره پاندمی‌ها آینده شود، پاندمی‌هایی که می‌توانند کشنده‌تر از کرونا باشند.

با افزایش سرعت واکسیناسیون، برخی کشورها به ایمنی جمعی دست پیدا می‌کنند، البته شیوع گونه‌های جدید می‌تواند در این روند وقفه ایجاد کند. با توجه به پیش‌بینی‌ها، کرونا از بین نمی‌رود و در آینده احتمالا به بیماری شبیه به آنفولانزا و سرماخوردگی تبدیل می‌شود.

برچسب ها: سازمان جهانی بهداشت ، شیوع کرونا ، کووید19

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت شیوع کرونا کووید19 گونه های جدید شیوع کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره

به گزارش خبرگزاری علم ‌و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان هوش مصنوعی موفق شدند با استفاده از تصاویر سونوگرافی ریه، هوش مصنوعی را برای تشخیص کووید-۱۹ آموزش دهند.

این فناوری جدید، همانند روش نرم‌افزار تشخیص چهره، می‌تواند نشانه‌های کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های ریه را شناسایی کند و محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به آن دست یافته‌اند. این نرم‌افزار نقطه عطف تازه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خدمات درمانی است.

این ابزار هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی عمیق و شبیه نورون‌های مغزی است و از ترکیب داده‌های رایانه‌ای و دقیق برای شناسایی ناهنجاری‌هایی استفاده می‌کند که نشان‌دهندۀ وجود ویروس هستند.

مویناتو بِل (Muyinatu Bell)، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت گفت این ابزار برای کمک به بخش‌های شلوغ اورژانس در مراحل اولیه همه‌گیری و دورانی که تشخیص‌های سریع و دقیق حیاتی هستند، پتانسیل بسیار مهمی دارد.

بِل توضیح داد: «این ابزار برای این طراحی شده است تا در شرایط اورژانسی که پزشکان با حجم زیادی از پرونده بیماران سروکار دارند با تشخیص خودکار به آنها کمک کند.»

به گفته یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه علمی، ابزار جدید آنها این پتانسیل را دارد که تا حد ابزار‌های پوشیدنی توسعه یابد و بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلب را ردیابی کند. این بیماری می‌تواند منجر به انباشت حجم مایع در ریه‌های بیماران شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • کاهش نرخ باروری در اکثر کشورها در دهه های آینده
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره