Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@08:08:22 GMT

وزیر نفت عراق: قیمت نفت در بهار به ۶۰ دلار می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۱۷۱

وزیر نفت عراق: قیمت نفت در بهار به ۶۰ دلار می‌رسد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گفت: پیش بینی می‌کنم قیمت نفت در سه ماهه دوم 2021 به 60 دلار در هر بشکه برسد.

وی افزود: در نشست قبلی اوپک از اعضای این سازمان خواسته است تا اجازه دهند عراق جبران مازاد تولید قبلی خود را به تعویق بیندازد و این امر به «بازگرداندن امید به اقتصاد عراق» کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: «عراق به تصمیمات اوپک پایبند خواهد ماند و مازاد تولید خود را جبران خواهد نمود.»

عبدالجبار تصریح کرد، کاهش تولید داوطلبانه عربستان به میزان یک میلیون بشکه در روز مانع از سقوط بازارهای نفتی خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از افزایش تولید نفت از ذخایر شیل این کشور در ماه مه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود درباره بازدهی حفاری‌ها اعلام کرد تولید نفت این کشور از مناطق نفت شیل در ماه مه افزایش خواهد یافت.

به گفته این نهاد انرژی، تولید از حوضه‌های مهم آمریکا با افزایش بیش از ۱۶ هزار بشکه در روز به ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بیشترین تولید از ماه دسامبر تاکنون است.

تولید نفت شیل ایالات متحده که حدود سه‌چهارم مجموع تولید نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، به‌دلیل بهبود بهره‌وری چاه‌ها و از سرگیری فعالیت پس از سرمای شدید اوایل سال ۲۰۲۴ که شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرد، در حال افزایش است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد: تولید روزانه نفت در حوضه پرمین، بزرگ‌ترین میدان شیل ایالات متحده در تگزاس غربی و نیومکزیکو، قرار است حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ بشکه افزایش یابد و به ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه برسد که سومین تولید بالای ماهانه در تاریخ تولید نفت این میدان است.

این نهاد انرژی همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت در میدان ایگل فورد واقع در جنوب شرقی تگزاس به یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین مقدار از ماه نوامبر تاکنون به‌شمار می‌رود. تولید روزانه نفت در میدان باکن نیز با افزایش ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه می‌رسد که بالاترین مقدار از ماه دسامبر تاکنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد مجموع تولید گاز طبیعی در حوضه‌های بزرگ شیل از روزانه ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در ماه آوریل به روزانه  ۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در ماه مه کاهش خواهد یافت که پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر است.

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید