Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شاه حسینی رییس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه سوریه ظرفیت زیادی برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی دارد، افزود:، اما لازمه آن تضمین سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایط حمل و نقل منظم به این کشور است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو نشست «توسعه تجارت با کشور‌های عراق و سوریه؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن انتقاد از ضعف دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در استفاده از بازار کشور‌های عراق و سوریه به ظرفیت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه تجارت با این کشور‌ها پرداخته شد.

تضمین سرمایه؛ لازمه ورود تولیدکنندگان ایران به بازار سوریه

در این نشست حسن شاه حسینی رییس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه گفت: وضعیت سوریه به دلیل تحریم‌های سزار آمریکا، شرایط جنگی و بیماری، شرایط خاصی دارد. از سال ۱۳۹۵ که حلب آزاد شد و امنیت و ثبات در سوریه برگشت، تلاش بر این بود، علاوه بر جنبه‌های حضور نظامی ایران، در زمینه‌های اقتصادی هم در سوریه حضور داشته باشم. تمام کار‌های انجام شده در سوریه بیشتر در حد توافق‌نامه و موافقت‌نامه است. در سوریه‌ای که اقتصاد آن به شدت تضعیف شده است، آیا سرمایه‌ای برای برای تجار و یا سرمایه‌گذاران ایرانی وجود دارد؟

وی افزود: مسئله مهم دیگر، مسئله حمل و نقل و ترانزیت کالا در سوریه است؛ درحال حاضر حمل و نقل به صرفه نیست. علاوه بر این تجار ضمانتی برای حضور تجاری خود در سوریه ندارند؛ لذا پیش‌نیار‌هایی لازم است که باید، اول از همه در سوریه فراهم شود که مهمترین آن تضمین‌های لازم برای حمایت از تجار و سرمایه‌گذاران در سوریه است.

شاه حسینی در پایان گفت: به سوریه باید واقع بینانه نگاه کرد و شرایط فعلی آن را سنجید و پیش‌نیاز تمام این‌ها، فراهم آوردن شرایط لازم برا تجار و بازرگانان جهت فعالیت اقتصادی در سوریه است. خطوط اعتباری، ضمانت و تامین امنیت، از جمله پیش‌نیاز‌های اساسی است. سوریه بیشتر از آنکه به دنبال کالا‌هایی سرمایه‌ای باشد، به دنبال محصولات مصرفی مانند سوخت و بنزین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه اتاق بازرگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حضور چند واحد تولیدی استان در نمایشگاه «ایران اکسپو» با حمایت مالی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی با اشاره به حضور چند واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور پیدا خواهند کرد.

وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

کد خبر 747521

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید