Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ایران رسما به آمریکا هشدار داد که از آن کشور به دیوان بین المللی دادگستری شکایت خواهد کرد

خبرگزاری میزان -سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور یک یادداشت رسمی هشدار آمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوئیس به آمریکا خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این ارتباط اضافه کرد: در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیر قانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که مقر آن‌ها در خاک آمریکا است را متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین المللی دادگستری خواهد کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب زاده در توضیح این اقدام اظهار داشت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که بر خلاف حقوق بین الملل تضییقات زیادی برای دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌های آنان نزد سازمان‌های بین المللی در آمریکا ایجاد کرده است و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلمات‌های ایرانی و چند کشور دیگر شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود بعنوان میزبان چندین سازمان بین المللی، هیچگاه میزبان شایسته‌ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلمات‌ها و خانواده‌ها و فرزندان دیپلمات‌های کشور‌هایی داشته که از نظر دوجانبه با آن‌ها دارای اختلاف است.

بیشتر بخوانید: واکنش ایران به تحریم وزیر امور خارجه و مهاجران جمهوری عربی سوریه/حرکتی غیرمعقول و غیرسازنده

انتهای پیام/

برچسب ها: سعید خطیب زاده دیوان بین المللی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده دیوان بین المللی سخنگوی وزارت امور خارجه دیوان بین المللی دیپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد