Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@04:02:49 GMT

آمار زنان معتاد کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۴۳۵۷

آمار زنان معتاد کشور

خبرگزاری مهر: معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: ۹ درصد شمار معتادان در کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

فاطمه رضوان‌مدنی ظهر روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان ایلام اظهار کرد: هم‌اینک کل شمار معتادان کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که نرخ زنان معتاد از این رقم ۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان‌مدنی راه‌اندازی مرکز اقامتی میان مدت ویژه زنان در استان‌های مختلف کشور از جمله ایلام را مهم دانست که نقش بسزایی در کاهش معتادان زن خواهد داشت.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در خصوص مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در استان ایلام ابراز امیدواری کرد این مرکز تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

به گفته وی، برای ایجاد این مرکز علاوه بر پرداخت مبلغ سه میلیارد ریال از سوی بهزیستی کشور، از مشارکت افراد خیر نیز برای احداث این مرکز استفاده خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: زنان معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مرد معتاد با ضربات متعدد چاقو در شرق تهران + جزئیات

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ساعت یازده صبح روز گذشته بیست و چهارم فروردین‌ماه، کارکنان مرکز درمانی پانزده شعبان، از طریق تماس تلفنی، مرگ مشکوک مرد جوانی روی تخت بخش اورژاس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: قتل مرموز پیرمرد بازنشسته هنگام پیاده‌روی در محله پاسداران

اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه امیرحسین علیمردان؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امورجنایی پای در مرکز درمانی موردنظر گذاشتند و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که براثر ضربات چاقو به کمر و سر به قتل رسیده بود.

یکی از عوامل کادر درمان در جریان تحقیقات به تیم جنایی گفت: ساعتی قبل ۲ فرد موتورسوار این مرد جوان را به بیمارستان آوردند که چاقو خورده بود، همکاران ما در حال پذیرش بیمار بودند که ناگهان آن ۲ نفر با عجله پا به فرار گذاشتند؛ در ادامه نیز اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و بیمار براثر شدت جراحات وارده به کام مرگ فرو رفت.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، مقتول از معتادان شرق تهران بوده و چندباری برای اقدامات ساده پزشکی به این مرکز درمانی مراجعه داشته اما هویت خود را اعلام نکرده است.

پس از پایان تحقیقات میدانی، در نخستین‌گام ماموران تیم تشخیص هویت به دستور بازپرس جنایی از روی جسد مقتول انگشت‌نگاری کردند تا ردپایی از عاملان جنایت به دست آوردند و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز ماموریت یافتند تا با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف مرکز درمانی و اقدامات اطلاعاتی گسترده هویت ۲ مرد موتورسوار را ردیابی کنند.

جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی جهت کشف روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226910 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • هزینه‌کرد ماهانه ۶۰ میلیارد تومان در تامین درمان ایلام
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان
  • قتل مرد معتاد با ضربات متعدد چاقو در شرق تهران + جزئیات
  • قتل هولناک مرد معتاد با ضربات چاقو در شرق تهران
  • قتل یک معتاد،اسرار کمپ ترک اعتیاد را فاش کرد/ در کمپ غیرمجاز ، چندنفر همزمان، معتادان را به شدت کتک می زدند