Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت 7 روز از وقوع جنایتی هولناک در منطقه منزل‌آباد مشهد، دیروز متهمان این پرونده با دستور مقام قضایی برای بازسازی صحنه جرم به محل جنایت بازگردانده شدند. آن‌ها آنچه در غروب جمعه آن روز گذشته بود را موبه‌مو برای مقام قضایی توضیح دادند، تا پس از ثبت و ضبط آخرین اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، پرونده به واحد صدور کیفرخواست دادسرای ناحیه 2مشهد ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، واکاوی این پرونده به 6ماه پیش بازمی‌گردد، جایی که جوان مشهدی در تصمیمی عجیب عکسی قدیمی از پسرخاله‌اش را بدون اجازه از آلبوم خانوادگی خارج و در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می‌کند، بدون اینکه بداند انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم است. مرد جوان با ادبیاتی سخیف و نامناسب جملاتی را زیر تصویر می‌نویسد با این مضمون که این تصویر همان فردی است که خودش را خیلی می‌گیرد و همه ببینید که در گذشته که بوده است. جملاتی که مانند یک چاشنی عمل می‌کند و موجب خشم صاحب عکس می‌شود. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و موجب چالشی میان خانواده‌های طرفین می‌شود.

درگیری‌های چند جوان با یکدیگر به همراه کل‌کل و فحاشی موجب بروز کینه میان آن‌ها می‌شود، خانواده‌های آن‌ها نیز با اینکه متوجه ماجرا می‌شوند، اما اقدام مؤثری برای رفع این دلخوری‌ها و کدورت‌ها نمی‌کنند.

در مدت 6ماه این افراد بدون توجه به نسبت فامیلی‌شان رویاروی همدیگر قرار می‌گیرند و خشونت نهفته در وجودشان که با انتشار عکسی قدیمی شعله‌ور شده بود را در نزاع‌های جمعی نشان می‌دهند.

کل‌کلی خونین که به منزل‌آباد رسید

هرچند متهمان و مقتولان که دوبرادر بودند، قبلا با یکدیگر درگیر شده و یک‌بار در منزل پدر یکی از آن‌ها هم اقدام به تیراندازی کرده بودند، اما خشم همچنان بر آن‌ها حکمرانی می‌کرد و آن‌ها برای چندمین بار قرار نزاع می‌گذاشتند هر چند که هر بار یکی از طرفین سر قرار حاضر نمی‌شد.

در نهایت روز جمعه آن‌ها در پی یک قرار دیگر با هم روبه‌رو شدند اما مقتولان که با سمند به محل آمده بودند وقتی متوجه شدند متهمان مسلح هستند، فرار را بر قرار ترجیح داده و از صحنه گریختند.

به رگبار بستن خودرو مقتولان

متهمان نیز با تعقیب آن‌ها چندین‌بار به سمت خودرو مقتولان شلیک کردند. ادامه این تعقیب و گریز درست پس از غروب خورشید به منطقه منزل‌آباد مشهد رسید، تا جایی که در نتیجه تیراندازی‌های بی‌امان سرنشینان خودرو رانای سفید رنگ، باعث شد تا کنترل فرمان از دست راننده خودرو سمند سفید دربیاید و با دیوار یک منزل مسکونی برخورد کند و متوقف شود.

با ایستادن خودرو سمند، متهمان که مترصد فرصتی مناسب بودند، اسلحه به‌دست از خودرو پیاده شدند و خودرو مقتولان را به رگبار بستند و سپس متواری شدند. هر چند 5 ساعت بعد با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و دستور قضایی متهمان هنگام فرار به سمت مرزهای استان در تربت‌حیدریه دستگیر شدند.

دستگیری 7 متهم

به گفته مقام قضایی در این پرونده 7متهم دستگیر کرده‌اند که 3 نفر به سمت مقتولان تیراندازی داشته‌اند و 2 نفر از افراد در صحنه جرم حضور داشته و 2 نفر دیگر نیز زمینه ارتکاب جنایت را مهیا کرده‌اند. عامل اصلی این پرونده که بنا بر تشخیص پزشکی قانونی شلیک‌های او موجب کشته شدن مقتولان شده است، پسر خاله متوفیان و متولد 1360 است.

این فرد در بازسازی صحنه جرم، تمام جزئیات از انتشار تصویر تا نزاع‌های سریالی را توضیح داد.

قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد در حاشیه این صحنه بازسازی با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانستند جلوی وقوع این جنایت را بگیرند، بر نقش پیشگیرانه خانواده‌ها در نزاع‌ میان جوان‌ها و اعضای خانواده تأکید کرد.

وی ادامه داد که تحقیقات پرونده در این مرحله تکمیل شده است و به‌زودی با واگذاری پرونده متهمان به دیگر بخش‌ها، کیفرخواست اولیه این جنایت صادر خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمدجواد ابوعطا

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا جنایت اینستاگرام تیراندازی اخبار حوادث تیراندازی جنایت متهمان اینستاگرام سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل عکس مرد قیمت ایران کرونا جنایت تهران قاتل تجاوز گروهی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق و مالخر سابقه‌دار لوازم و محتویات خودروها در محدوده قیامدشت و کشف ۱۵ پرونده سرقت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی در با اشاره به شناسایی سارقان اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت لوازم و محتویات خودرو در محدوده قیامدشت، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار کلانتری 174 این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با سوءاستفاده از تاریکی هوا و محیط خودروهای پارک شده، سوژه مورد نظر را انتخاب و در فرصت مناسبی درب خودرو را تخریب و اقدام به سرقت محتویات داخل و قطعات خودروها می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه ابراز داشت: تیم عملیاتی کلانتری قیامدشت، در نهایت در بیست و هفتم فروردین ماه سال جاری هویت و مخفیگاه سارق و مالخر اموال مسروقه را که دارای سابقه بودند، شناسایی کردند.

وی گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از مأموران روز گذشته به مخفیگاه متهمان در محدوده قیامدشت مراجعه و طی 2 عملیات مجزا سارق به همراه مالخر اموال مسروقه را دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد 4 عدد باطری خودرو، 2 عدد لاستیک زاپاس، 50 متر کابل و 3 جعبه ابزار کشف که به همراه متهمان به کلانتری منتقل کردند.

دستگیری 703 شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: متهمان 27 و 30 ساله سابقه‌دار پس از انتقال به کلانتری ضمن اقرار به بزه انتسابی به 15 فقره سرقت محتویات داخل خودرو معترف که تا کنون 5 شاکی شناسایی و به کلانتری دعوت شده اند که پس از تکمیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شدند‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد