Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش آموزان مقطع متوسطه باید از استاندارد‌هایی در این زمینه برخوردار باشند.

او با تاکید بر اجتناب از روش‌های تدریس و کلاس داری‌های متداول و برگزاری آزمون‌ها به سبک تشریحی در مدارس برای کنکور، افزود: براساس بخشنامه اعتباری ابلاغ شده باید مبحث کنکور را در ۴ الی ۵ بخش تقسیم شود، چراکه علاوه بر اهمیت به این موضوع، باید تقویت پایه و عقبه دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعدی بر توجه جدی به آموزش و توانمندسازی معلم‌های همه مقاطع تحصیلی در قالب کلاس‌های حضوری ضمن خدمت تاکید کرد و بیان داشت: کلاس‌ها باید با رویکرد‌های جدید و جدی برای پیشرفت علمی شهرستان و در نهایت استان خوزستان و کشور اجرایی کنیم.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید معلم‌ها برای حضور منسجم و فعال توجیه شوند و بدانند که بعد از هر دوره آموزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ضمن اینکه ارزیابی‌های واقعی باید از سوی مدرسان اعلام شود، چراکه هدف از برگزاری‌های دوره‌های ضمن خدمت بروزرسانی و ارتقای سطح علمی و آموزشی معلم‌ها است.

او ادامه داد: با توجه به گرایش دانش آموزان به فضای مجازی و کسب اطلاعات گوناگون، برنامه‌ها و بسته‌های آموزشی به لحاظ اطلاعاتی و علمی، ضروری است دانستنی‌های معلمان ارتقا پیدا کند.

ساعدی ضمن تقدیر از مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشت آزادگان خواستار پیگیری و نظارت جدی و مستمر بر مسئله آموزش‌های ضمن خدمت معلم‌ها شد و بیان داشت: آموزش و پرورش به ویژه مدیران، معاونان و معلم‌ها در زمینه آموزش و به ویژه کنکور در خط مقدم جبهه کاری تعلیم و تربیت حضور دارند.

این مقام مسئول خواستار استفاده از افراد نخبه و صاحب نظر برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به ویژه کنکور شد و گفت: کلاس‌های کنکور به فنون خاصی نیاز دارد و تعامل و همکاری آموزش و پرورش سوسنگرد، هویزه و بستان و بهره گیری از نفرات ماهر این ۳ حوزه برای کنکور و تدریس دانش آموزان نقش مهمی در موفقیت داوطلبان ایفا می‌کند.

قاسم ساعدی در ادامه به ارائه تکنیک‌های جدید و راه و روش مطالعه درست از سوی مشاوران تحصیلی برای دانش آموزان، خانواده‌های آن‌ها و مدیران مربوطه تاکید کرد و اظهار داشت: اعتباراتی در این زمینه جذب شده، همچنین باید نقاط ضعف و قوت بررسی رفع شوند، البته کیفیت بخشیدن به امر کنکور، دانستنی‌های معلم‌ها و امر آموزش امری ضروری است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رتبه کنکور کلاس کنکور آموزش مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان معلم ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
وی افزود: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی بر ثبت اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آنها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهر‌هایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی