Web Analytics Made Easy - Statcounter

قضاوت مرحله فینال مسابقات قهرمانی کشور پومسه زنان، امروز (شنبه – 27 دی‌ماه) انجام شد که در نهایت تیم تهران عنوان قهرمانی را کسب کرد، البرز نایب قهرمان شد، اصفهان و خوزستان به مقام سوم رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور پومسه به صورت غیرحضوری در بخش انفرادی، ابداعی و تیمی در گروه زنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رقابت‌ها در بخش انفرادی استاندارد در رده‌های سنی کمتر از 12 سال، 12 تا 14 سال، 15 تا 17 سال، 18 تا 30 سال، 31 تا 40 سال، 41 تا 50 سال، 51 تا 60، 61 تا 65 سال و بالای 65 سال پیگیری شد؛ در بخش انفرادی ابداعی پومسه‌روها در رده های سنی کمتر از 14 سال، 15 تا 17 سال و بالای 18 سال به اجرای فرم پرداختند و در بخش تیمی استاندارد نیز رده های سنی کمتر از 14 سال، 15 تا 17 سال، 18 تا 30 سال و بالای 31 سال حضورداشتند.   مسابقات در دو مرحله نیمه نهایی و فینال صورت گرفت که قضاوت فینال این دوره از رقابت‌ها امروز (شنبه - 27 دی ماه) در فدراسیون تکواندو برگزار و پومسه‌‌روهای تهران با 3 مدال طلا، 6 نقره، 2 برنز و 64 امتیاز قهرمان شدند؛ البرز با 4 طلا، 2 نقره، 4 برنز و 60 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و اصفهان با 4 طلا، یک نقره، 5 برنز و 53 امتیاز به مقام سومی رسید. خوزستان با یک طلا، 2 نقره، 5 برنز و 41 امتیاز چهارم شد.   تیم‌های فارس، گیلان، زنجان، خراسان رضوی، همدان و مازندران به ترتیب در رده چهارم تا دهم قرار گرفتند.   بهترین‌های این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر معرفی شدند: بهترین سرمربی: پریسا خانی (تهران) بهترین داوران: یلدا بشک (آذربایجان شرقی) – گلناز شریفی (تهران) فنی‌ترین بازیکن: زینب طغیانی (اصفهان)   اسامی مدال آوران به شرح زیر است:   «بخش انفرادی استاندارد»   رده سنی کمتر از 12 سال: 1- زینب شهریاری (البرز) 2- فاطمه مهربان (فارس) 3- ملیکا حسین جان (گیلان) – یسنا جلیلی نرگسی (خوزستان)   رده سنی 12 تا 14 سال: 1- فاطمه سلمانی زاده (اصفهان) 2- مهسا عیسی وند (خوزستان) 3- مهسا پرخید (فارس) – تبسم ثابت مبرهن طلب (گیلان)   رده سنی 15 تا 17 سال: 1- زینب طغیانی (اصفهان) 2- محدثه صادقی علویچه (البرز) 3- ستایش گودرزی (خوزستان) – زهرا جمالی (تهران)   رده سنی 18 تا 30 سال: 1- راضیه آقایی (تهران) 2- طراوت باقرپور (البرز) 3- مرجان سلحشوری (اصفهان) – نرگس میناخانی (زنجان)   رده سنی 31 تا 40 سال: 1- نسترن ملکی (البرز) 2- سونا رزاقی (زنجان) 3- ندا مرادی (اصفهان) – سیده معصومه حسینی (همدان)   رده سنی 41 تا 50 سال: 1- فاطمه اسدپور (فارس) 2- اعظم درستی (تهران) 3- زهره افصل (اصفهان) – نرجس شریفی (کرمان)   رده سنی 51 تا 60 سال: 1- رها میربزرگی (البرز) 2- مریم عربی (تهران) 3- زیبا دودانگه (گیلان) – فرانک هنویی (آذربایجان شرقی)   رده سنی 61 تا 65 سال: 1- اکرم چوکنیان (کرمانشاه)   رده سنی بالای 65 سال: 1- فروغ خاکسار (خراسان رضوی)   «بخش انفرادی ابداعی»   رده سنی کمتر از 14 سال: 1- مهدیث شیرمهد (تهران) 2- زینب قلی لوینه (خوزستان) 3- فاطمه بهرامی (اصفهان) – مهدیس عبداللهی (البرز)   رده سنی 15 تا 17 سال: 1- هانا موقر (خوزستان) 2- مهسا غلامحسین زاده (تهران) 3- یاسمن لیموچی (اصفهان) – سارا سالار (خراسان رضوی)   رده سنی بالای 18 سال: 1- فاطمه ستوده (گیلان) 2- مائده شکوری (زنجان) 3- مبینا شریفی ماهر (تهران) – هستی بیگی پور (خوزستان)   «بخش تیمی استاندارد»   رده سنی کمتر از 14 سال: 1- تهران 2- اصفهان 3- البرز – خوزستان   رده سنی 15 تا 17 سال: 1- اصفهان 2- تهران 3- البرز - خوزستان   رده سنی 18 تا 30 سال: 1- اصفهان 2- تهران 3- البرز - زنجان   رده سنی بالای 31 سال: 1- البرز 2- تهران 3- همدان - زنجان   انتهای پیام؛ 

منبع: دانا

کلیدواژه: سنی کمتر از 14 سال بخش انفرادی تا 17 سال تا 30 سال رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف ۲ گروه مشخص می‌شود


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور دارند و در ۴ گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه دو تیم صعود خواهند کرد.

تیم افغانستان برای نخستین بار در دور نهایی حاضر شده است. نتایج و برنامه مسابقات به این شرح است:

گروه یک -  شنبه ۲ اردیبهشت:
تایلند - ویتنام
میانمار - چین
تیم تایلند با ۶ امتیاز در صدر است و صعود کرد. تیم‌های ویتنام با ۴ و میانمار با یک امتیاز دوم و سوم هستند و تیم چین بدون امتیاز چهارم است و حذف شد.

 گروه دو:
ازبکستان - عربستان
عراق - استرالیا

تیم ازبکستان با ۶ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های عراق و عربستان با ۳ امتیاز و به علت نتایج رودررو دوم و سوم هستند و تیم استرالیا بدون امتیاز چهارم است.

 گروه سه:
تیم‌های تاجیکستان و قرقیزستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند و تیم ژاپن (قهرمان دوره قبل) با ۳ امتیاز سوم است. تیم کره جنوبی بدون امتیاز در رده چهارم جای گرفت.

گروه چهار:
در این گروه تیم ایران پیش از این ۳ - ۱ تیم افغانستان و ۵ - ۳ تیم بحرین را برد.

تیم‌های ایران با ۶ و کویت با ۴ امتیاز اول و دوم هستند و بدین ترتیب تیم ایران صعود خود را قطعی کرد. تیم‌های افغانستان با یک و بحرین بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند که بدین ترتیب تیم بحرین عملا حذف شد. تیم ایران دوشنبه ۳ اردیبهشت از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف تیم کویت می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در این رقابت‌ها ابراهیم محرابی افشار داور ایرانی حضور دارد که دیدار تیم‌های ویتنام و میانمار را سوت زد. گلاره ناظمی داور زن ایرانی نیز در دیدار چین با ویتنام داور اول بود.

در جدول گلزنان سعید احمدعباسی از ایران با ۴ گل صدرنشین است و سوفاووت توئینگلانگ از تایلند و یوسی آرای از ژاپن با ۳ گل به طور مشترک دوم هستند و مهدی کریمی از ایران به همراه ۱۰ گلرن دیگر با ۲ گل در رده چهارم قرار گرفته اند.

در دور مقدماتی این دوره تیم ایران در گروه سه که در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، ۱۸ - ۲ تیم مالدیو، ۱۰ - ۲ تیم قرقیزستان و ۶ - ۰ تیم لبنان را درهم کوبید و با ۹ امتیاز به عنوان تیم نخست به دور نهایی راه یافت.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲ تیم‌های ژاپن، ایران و ازبکستان اول تا سوم شدند.

در فوتسال قهرمانی آسیا، تیم ایران با ۱۲ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و دو عنوان سومی همچنان رکورد دار است و تیم‌های ژاپن با ۴ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی در رده دوم و ازبکستان با ۴ نایب قهرمانی و ۵ سومی در رده سوم قرار دارند. تیم تایلند نیز ۲ بار نایب قهرمان و ۵ بار سوم شده است. تیم‌های کره جنوبی و قزاقستان یک بار نایب قهرمان و سوم و تیم قرقیزستان نیز یک بار سوم شده اند. در سال ۲۰۲۰ مسابقات به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

 تیم ایران در سال‌های ۱۹۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ قهرمان در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ نایب قهرمان و در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ سوم آسیا شده است.

در تاریخ ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا تیم ایران در ۱۶ دوره حضور تا کنون در ۱۰۱ بازی به میدان رفته است که ۹۵ پیروزی ۲ تساوی و ۴ باخت در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است.۹۴۶ گل زده و ۱۴۵ گل خورده حاصل کار تیم ایران بوده است.

دیگر خبرها

  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • اصفهان نایب قهرمان مسابقات سافت بال کشور
  • ۶ اردیبهشت اولین اعزام عمره گزاران البرزی
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • برترین‌های مسابقات رده سنی تنیس کشور معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های رده‌های سنی تنیس کشور در ساری
  • تکلیف ۲ گروه مشخص می‌شود