Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: یکی از مهمترین مخاطراتی که بنیان خانواده های را تهدید جدی می کند کاهش سن مصرف مواد مخدر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، همایش بررسی و آسیب شناسی کاهش مواد مخدر و اعتیاد به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه لنده با حضور فرهنگیان و مدیران مدارس شهرستان لنده در حسینه ثارالله برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش سید خداخواست تقوی فرد از اساتید دانشگاه آزاد و پیام نور گفت: فرهنگ بستر و زیربنای اصلی جامعه است و اگر می خواهیم زیربنا و زیرساخت جامعه به درستی شکل پذیرد باید در حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی کار کرد.

وی افزود: اعتیاد یک بیماری و آسیب فرهنگی در جامعه است که باید با روش های مختلف و خاص خود در سطح جامعه در مسیر اصلاح قرار گیرد تا کسانی که این مسیر را اشتباه رفتند برگردند به آغوش جامعه.

کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان یک تهدید بالقوه در سطح خانواده و جامعه از آن یاد می شود بحث کاهش سن میزان مصرفت مواد مخدر به خصوص در نوجوانان است که این مهم واقعا نگران کننده است.

وی تاکیدکرد: نبود مراقبت های لازم و بعضا دوستی های خیابانی از چالش های مهمی است که دانش آموزان و نوجوانان را به این سمت وسوی هدایت می کند.

تقوی فرد گفت: شکست عاطفی و بی تفاوتی والدین نسبت به مطالبات فرزندان یکی دیگر از چالش های اساسی در این حوزه است که باید مراقبت لازم از آن بعمل آید.

این کارشناس حوزه روانشناسی گفت: باید تعامل و هماهنگی و همکاری بین دانش اموزان، خانه و مدرسه به یک روحیه متحد تبدیل شود تا این پیوند به عنوان یک راهبرد اساسی برای کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شود.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر سه‌شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد گفت: هدف گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید با پیشگیری باشد.

وی در ادامه افزود: کسب رتبه دوم کشوری ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در سال گذشته در حوزه مبارزه نشان از تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، افزود: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین نیز می‌تواند در امر پیشگیری مؤثر باشد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود.

وی بر رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران نیز تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد مؤثر است لذا افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود.

وی در خصوص حوزه درمان نیز اظهار داشت: در یک هدف گذاری بلند مدت ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز موجود افزوده خواهد شد.

کد خبر 6080298

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی