Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران رسما به آمریکا هشدار داد که اگر اقدامات غیرقانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین‌المللی را متوقف نکند از آن کشور به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده روز شنبه از صدور یک یادداشت رسمی هشدار آمیز و ارائه آن از طریق سفارت سوییس به آمریکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در این یادداشت به طرف آمریکایی هشدار داده شده است در صورتی که اقدامات غیرقانونی خود علیه دیپلمات‌های ایرانی در سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که مقر آنها در خاک آمریکا است را متوقف نکند آن کشور را به دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد کشاند. 

خطیب‌زاده در توضیح این اقدام گفت: دولت آمریکا مدت مدیدی است که برخلاف حقوق بین‌الملل تضییقات زیادی برای دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌های آنان نزد سازمان‌های بین‌المللی در آمریکا ایجاد کرده است و این اقدامات باعث ایجاد اختلال و ممانعت از کارکرد دیپلمات‌های ایرانی و چند کشور دیگر شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دولت آمریکا علیرغم تعهدات خود بعنوان میزبان چندین سازمان بین‌المللی، هیچ گاه میزبان شایسته‌ای نبوده و در طول تاریخ سازمان ملل متحد سعی در آزار و اذیت دیپلمات‌ها و خانواده‌ها و فرزندان دیپلمات‌های کشورهایی داشته که از نظر دوجانبه با آنها دارای اختلاف است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیپلمات های ایرانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.

گزارش‌های رسمی می‌گویند که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تا امروز، رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.

ادامه محاصره "بیمارستان شفا" و تشدید عملیات نظامی علیه آن از جمله به آتش کشیدن ساختمان جراحی این بیمارستان در شب گذشته، محاصره و بمباران "بیمارستان أمل" در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به "بیمارستان ناصر" در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، از جمله اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور #فلسطین می‌نويسد: "حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول سازد."

اکنون سؤال پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهادهای بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه اقدامی مثبت است، اما ناکافی
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی