Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@10:53:55 GMT

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۰۵۵

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان

به گزارش تابناک به نقل از فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۶ هزار و ۶۹۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۵ هزار ۵۲۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۳۶ هزار و ۵۷۱ مورد بوده است که ۸۸ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۳ هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر ۱۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۶ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۱۸ هزار و ۷۴۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۱۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۲ برابر شدن افزایش مراکز ۱۶ ساعته

فتح اله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: به ازای هر یک هزار نفر از ۱۲۰ نفر در استان تست گرفته شده است و نتایج حاصل از آن باعث کنترل بیماری کرونا در استان شده است.

استاندار زنجان افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان توانستیم مانع از پیک مجدد بیماری شویم بطوریکه نمونه pcr مثبت در آذرماه ۳۵ درصد بود، ولی در دی‌ماه به ۱۸ درصد کاهش یافت.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان زنجان تاکید کرد: نباید فریب رنگ‌ها را خورد و بدانیم با کوچکترین سهل انگاری وضعیت زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز تبدیل خواهد شد و اگر مردم در تجمع و مراسم مختلفی در آرامستان‌ها و تالار‌ها بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حاضر شوند کرونا روند صعودی خواهد گرفت.

استاندار زنجان، راه‌اندازی استودیو سلامت برای افزایش آگاهی مردم، افزایش مراکز ۱۶ ساعته از ۱۱ مورد به ۲۲ مرکز و همچنین بهره‌گیری از توان همیاران سلامت را از دیگر موارد موثر برای کنترل بیماری کرونا در استان برشمرد و از فرمانداران خواست برای نوروز و ساماندهی بازار در روز‌های پایانی سال تا دوهفته آینده طرح امنیتی و اجرایی را تدوین و ارائه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران آمار مبتلایان به کرونا کرونا در استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ هادی ساعی حراج تهران استان زنجان کووید ۱۹ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر حاج کاظمی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۹ اسفند لغایت ۲۲ فروردین ماه در سطح استان زنجان اجرا و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف، تاریخ گذشته و مشکل‌دار در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غداخوری‌ها ضبط و معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار متعددی فعالیت داشتند، گفت: ۷ هزار و ۴۹۸ مورد بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل، انجام و ۸ مورد پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در همه ایام سال بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

کد خبر 6081311

دیگر خبرها

  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان