Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:47:14 GMT

بارندگی، فعلا روزهای خاکی را از خوزستان برده است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۴۴۱

بارندگی، فعلا روزهای خاکی را از خوزستان برده است

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بارندگی‌های اخیر در خوزستان اثر چشمگیری بر کاهش تعداد روزهای خاکی داشته است به شکلی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ روز گرد و خاکی در خوزستان به یاد نداریم.

محمدجواد اشرفی در جلسه شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز (۲۷ دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به اثر بارندگی‌های اخیر بر کاهش ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر در خوزستان اثر چشمگیری بر کاهش تعداد روزهای خاکی داشته است به شکلی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ روز گرد و خاکی در خوزستان به یاد نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با تعبیری که از گرد و غبار خوزستان در سال‌های ۹۶ و ۹۵ به یاد داریم، در سال ۹۸ تنها ۴۰ روز را در خوزستان با شاخص ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون (PM۱۰) با گرد و خاک مواجه بودیم که ماندگاری و غلظت آن بسیار پایین بود. این عدد در سال ۹۹ نیز تنها ۴۳ روز بود. این شرایط آلودگی هوا تنها برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: اقدامات مدیریتی در زمینه کنترل گرد و غبار در خوزستان انجام شده است که شاخص‌ترین آن، کشت حدود ۳۰ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در عرصه‌های ریزگرد خوزستان بوده است.

اشرفی ادامه داد: بخش قابل توجهی از کانون‌هایی که در سال‌های گذشته به عنوان کانون گرد و غبار از آن‌ها یاد می شد، به علت کاهش بارندگی‌ها و تخریب مراتع به وجود آمده بودند و بارندگی‌های اخیر، شرایط این بخش‌ها را تا حدودی مطلوب کرده است اما این موضوع یک هشدار است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: این مساله هشداردهنده آن است که باید بحث‌های مدیریتی به صورت ویژه دنبال شوند و در صورت عدم رعایت این مسائل؛ در سال‌های آینده و با کاهش بارندگی، مجددا با پدیده گرد و خاک در خوزستان مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت مراتع استان خوزستان از نظر بوته‌ای خوب و مطلوب شده است، گفت: وضعیت بانک بذر مراتع خوزستان مطلوب است و بعد از بارندگی‌ها مجددا شرایط مراتع خوب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست گرد و غبار بارندگی های اخیر بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امروز عصر آسمان قم نیمه ابری و ابری همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود گفت: عصرامروز شاهد وزش باد شدید با سرعت ۶۵ کیلومتر برساعت واحتمالا همراه با گرد و خاک در برخی مناطق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حتمالا در جنوب استان شاهد بارش های بیشتری باشیم افزود: حداقل دمای امروز ۱۶ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا به ۳۰ درجه سانتیگراد برسد.

قاضی با بیان اینکه فردا صبح آسمان قم نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود گفت: عصر فردا نیز شاهد افزایش میزان سرعت باد و رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی افزود: پیش بینی میکنیم دمای هوا در قم فردا سه شنبه با کاهش ۱۰ درجه‌ای به حداکثر به ۲۰ درجه سانتیگراد برسد.

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • ادعای عجیب: یورگن کلینزمن، گزینه تراکتور!
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان