Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

بر اساس نتایج یک تحقیق، نرخ خودکشی در ژاپن در موج دوم شیوع ویروس کرونا با رشد زیادی به خصوص در میان زنان و کودکان همراه بوده است.

در ماه جولای و اکتبر، موسسه متروپلیتان توکیو در گزارش خود اعلام کرد نرخ خودکشی در ژاپن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

در این گزارش آمده است: «بر خلاف شرایط اقتصادی معمولی، این همه‌گیری به طور نامتناسب بر بهداشت روانی کودکان، نوجوانان و زنان ( به خصوص زنان خانه‌دار) تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش آمار خودکشی در حالی روی می‌دهد که دولت ژاپن تلاش کرده بود تا با یارانه‌های دولتی، کاهش ساعت کار و تعطیلی مدارس، آمار خودکشی را کاهش دهد.

 اما تلاش دولت برای کاهش آمار خودکشی نتیجه نداد و رشد خودکشی در میان زنان با 37 درصد افزایش همراه بوده و در دوران کرونا، خشونت‌های خانگی نیز افزایش داشته است.

در این تحقیق که بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و درمان از نوامبر 2016 تا اکتبر 2020 بوده نشان می‌دهد که نرخ خودکشی کودکان در موج دوم کرونا و همزمان با تعطیلی سراسری مدارس، با رشد 49 درصدی همراه بوده است.

«یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن اوایل ماه جاری و در پی تشدید شیوع کرونا، شرایط اضطراری در توکیو و سه منطقه اطراف آن اعلام کرد.

به گزارش فارس وی این هفته این شرایط اضطراری را به 7 منطقه دیگر از جمله اوزاکا و کیوتو گسترش داد.

«تارو کونو» وزیر دولت ژاپن روز پنجشنبه در مصاحبه با رویترز گفت در حالی که دولت به دنبال توسعه شرایط اضطراری است نباید شرایط به گونه‌ای باشد که به اقتصاد آسیب برسد.

وی گفت: «مردم نگران کرونا هستند اما بسیاری از مردم به دلیل از دست دادن شغل‌هایشان خودکشی کرده‌اند چون آنها درآمد خود را از دست داده و امیدی نمی‌بینند.»

این مقام ژاپنی تاکید کرد: «ما باید میان مدیریت کرونا و مدیریت اقتصاد تعادل ایجاد کنیم.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: موج دوم شیوع کرونا موج دوم شیوع کرونا تشدید شیوع کرونا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال