Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:24:09 GMT

مهار آتش سوزی در تالاب قره قشلاق بناب

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۵۱۰

مهار آتش سوزی در تالاب قره قشلاق بناب

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب از مهار آتش سوزی در تالاب قره قشلاق خبر داد.

صیاد لطفی با اعلام این خبر، گفت: به محض اطلاع از آتش سوزی، نیروها به محل اعزام و با همکاری فعالان محیط زیست و جوامع محلی در ساعات اولیه شروع آتش سوزی با توجه به وضعیت بد جوی این آتش سوزی مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در این آتش سوزی، 3000 متر مربع از تالاب دچار حریق شد.

وی با تقدیر از همکاری خوب جوامع محلی، از اهالی درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخلف زیست محیطی، مراتب را به این اداره اطلاع دهند. 

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، این تالاب با مساحت ۲۰ هزار هکتار یکی از مناطق مهم پرندگان (IBA) بوده که سالانه پذیرای هزاران قطعه از پرندگان مهاجر از جمله ﺣﻮاﺻﯿﻞ، ﮐﺎﮐﺎﺋﯽ، ﺧﻮﺗﮑﺎ، ﭘﺮﺳﺘﻮی درﯾﺎﯾﯽ، ﻓﻼﻣﯿﻨﮕﻮ، ﭘﻠﯿﮑﺎن، درﻧﺎ، ﻏﺎز، اردک و آﻧﻘﻮت است.

منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق به مساحت بیش از ۲۲ هزار هکتار در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب قرار دارد.

تالاب قره قشلاق بناب، یک اکوسیستم ویژه و منحصر به فرد با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، آبگیرها و ماندآب‌های شاخص، یکی از زیستگاه‌های بسیار مناسب برای گونه‌های مختلف پرندگان است و این منطقه در حال حاضر از طریق پاسگاه‌های محیط بانی «چپقلو و قره قوزلو» و برجک دیده بانی تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

تالاب قره قشلاق بناب به دلیل زیبایی و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی به عروس تالاب‌های شمال غرب کشور شهرت یافته است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تالاب قره قشلاق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)



منبع:پیج farid_majale

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدرت فیل در سرنگون کردن یک درخت (فیلم) حمله وحشتناک فیل خشمگین به خودروی گردشگران (فیلم) بازی بامزه یک بچه فیل با پرنده‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی