Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@03:27:30 GMT

مرکز تولید و صادرات مواد مخدر جهان (فیلم)

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۶۸۲

مرکز تولید و صادرات مواد مخدر جهان (فیلم)

به گزارش صدای ایران، بهرامچه، روستای کوچکی که کمتر کسی نامش را شنیده، سال‌ها است که بسیار پررونق است. اینجا بزرگترین مرکز تولید، تجارت و صادرات موادمخدر در جهان است.

گردوغبار پی در پی، دکه‌های کوچک صرافی و مبادله ارز، چند رستوران نه چندان تروتمیز، یک مسجد گِلی و یک شفاخانه کوچک که بیشتر در خدمت جنگجویان طالبان است، تصویر کوچکی از این کعبه آمال قاچاقچیان موادمخدر جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اندکی دورتر از مرکز دادوستد، خانه‌های بزرگ سیمانی با دروازه‌های مستحکم بنا شده است. در این خانه‌ها هیچ خانواده‌ای زندگی نمی‌کند. آن‌ها در واقع کارخانه‌های تولید تریاک، هروئین و کریستال هستند.

بسیاری از کارگران ارزان این کارخانه‌ها کودکان زیر سن ۱۸ سال هستند که به جای رفتن به مدرسه در ازای پول ناچیز به تولید مشتقات مواد مخدر مشغول شده‌اند.

کنترل و تامین امنیت شهر کوچک بهرامچه و اطراف آن، سال‌ها است که در اختیار طالبان است. هیچ‌کسی حق ندارد از این دکه‌ها و مغازه‌های کوچک عکس یا فیلم بگیرد. استفاده تلفن هوشمند هم بدون اجازه فرماندار طالبان ممنوع است.

جالب این‌جا است که بعد از آغاز مذاکرات صلح طالبان و آمریکا، قیمت موادمخدر بالاتر رفته است. یکی از ساکنان بهرامچه گفت: در سال ۲۰۱۷ یک کیلوگرم تریاک هشت تا ۹ هزار روپیه پاکستانی قیمت داشت. بعد از مذاکرات قیمت بالا رفت و به ۲۰ هزار رسید و قیمت یک کیلوگرم هروئین هم ۲۰۰ هزار روپیه پاکستانی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تولید و صادرات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد: ۹۱ نفر پارسال در این استان براثر عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند و شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب‌های اجتماعی می‌گویند حساسیت خانواده به رفتار فرزندان، تغییر رفتار همسر، برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از راه‌های گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شده است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر