Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت در روز‌های اخیر و به دنبال آن افزایش تعداد تماس و ماموریت‌های مرکز اورژانس تهران، از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیش از ۳۲ هزار نفر در مدت زمان ۱۰ تا ۲۶ دی ماه جاری در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ «پیرحسین کولیوند» در مورد افزایش این تعداد تماس با مرکز اورژانس تهران به دلیل بروز مشکلات قلبی و تنفسی هموطنان به دنبال آلودگی هوا گفت: از تاریخ ۱۰ تا ۲۶ دی بیش از ۱۱۴هزار تماس امدادخواهی با مرکز اورژانس تهران گرفته شد که در روز چهارشنبه ۲۴ دی با ۷۲۹۴ مورد، همکاران من بیشترین تماس با اورژانس ۱۱۵ را در این مدت زمان پاسخگو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که بین ۲۴ تا ۳۱ درصد مددجویان دارای مشکلات قلبی بودند، افزود: در مدت زمان اشاره شده از ۱۱۴ هزار و ۴۵۶ تماس با مرکز اورژانس تهران، ۳۲ هزار و ۴۴۹ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد که از این تعداد ۹ هزار و ۹۲ نفر دارای مشکلات قلبی بودند و بیشترین تعداد امدادرسانی به این بیماران را در ۲۳ دی با ۶۱۷ مورد داشتیم که نسبت به مدت مشابه، افزایش ۱۱درصدی در تعداد این بیماران را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: از تعداد ۳۲ هزار و ۴۴۹ مورد امدادرسانی به مددجویان توسط نیرو‌های اورژانس تهران در این مدت، به ۳ هزار و ۶۳۲ بیمار با مشکلات تنفسی یعنی حدود ۱۰ الی ۱۳ درصد از کل مددجویان، خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شد که بیشترین مورد را در روز جمعه ۲۶ دی با ۲۳۱ مورد بیمار با مشکل تنفسی شاهد بودیم.

کولیوند ضمن تاکید بر عدم انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی مثل پیاده‌روی در فضای آزاد اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوای پایتخت در روز‌های اخیر، تعداد موارد بیماران دچار مشکلات قلبی ۱۱ درصد و بیماران تنفسی ۸.۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ویروس کرونا فائزه هاشمی آلودگی هوای تهران افزایش بیماران قلبی اورژانس کشور مرکز اورژانس تهران مشکلات قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با تصادفات منجر به فوت سال گذشته در پایتخت گفت: متاسفانه ۴۱ درصد از تصادفات در شهر تهران مربوط به عابران پیاده بوده است. از همین میزان بیش از ۶۰ درصد تصادف‌ها در معابر بزرگراهی اتفاق افتاده، جایی که اصلا نباید عابر پیاده تردد کند.

وی اضافه کرد: در این سال‌ها شاهد بودیم که بعضی از عابران بدون توجه به خطرناک بودن مسیر از عرض بزرگراه‌ها تردد می‌کنند که در اکثر موارد منجر به سانحه می‌شود. ما برای تمامی این موارد سهم تقصیر برای عابران پیاده در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور