Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@01:37:28 GMT

برق ساختمان وزارت نیرو هم قطع شد!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۵۷۹۵

برق ساختمان وزارت نیرو هم قطع شد!

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر با حضور در برنامه تهران ۲۰ درباره قطعی‌های برق بیان کرد: تمام تلاشی که صنعت برق انجام می‌دهد، این است که در روز‌های آینده تامین برق را به خصوص برای مشترکان خانگی، تجاری و سایر مشترکان فراهم کند.

او افزود: امیدواریم با توجه به این که در انتهای هفته، یعنی از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه، سرمای هوا را داریم و شرایط مقداری سخت‌تر خواهد شد، صرفه جویی‌ها ادامه پیدا کند تا شاهد قطعی برق نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رجبی مشهدی گفت: در درجه اول تلاش می‌کنیم که هیچ خاموشی نداشته باشیم و در درجه بعدی اگر قرار است خاموشی ایجاد شود، حتما اطلاع رسانی کنیم؛ نمی‌توان به صورت قطعی بیان کرد، اما باید شرایط سختگیرانه را رعایت کرد.

او ادامه داد: خط قرمز و اولویت ما این است که در درجه اول برای مشترکان خانگی و پس از آن نیز، برای مراکز حساسی مانند بیمارستان‌ها تامین برق را انجام دهیم؛ در شرایطی که در ایام امتحانات قرار داریم و آموزش‌ها نیز مجازی است، تامین برق خانه ها، به مراتب در اولویت قرار دارد.
دلیل قطعی برق بدون اطلاع رسانی چه بود؟

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که دلیل اطلاع رسانی نکردن توانیر قبل از قطعی برق چه بوده، اظهار کرد: فقط برای روز سه شنبه هفته گذشته بنابر اتفاقاتی که رخ داد، امکان اطلاع رسانی به مردم فراهم نشد. هرساله یک برنامه ریزی میان مدتی را برای تامین منابع انرژی اولیه که عمدتا منابع فسیلی مانند سوخت گاز، گازوئیل، مازوت هستند و همچنین برای نیروگاه‌های برق آبی و اتمی، انجام می‌دهیم، اما در شرایطی که محدودیت‌های خاصی برای ما ایجاد می‌شود، امکان اطلاع رسانی نداریم.

او در ادامه گفت: در این ایام به ویژه طی هفته گذشته، مصرف برق و گاز نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کم سابقه است؛ اگر شرایط به گونه‌ای باشد که اعمال خاموشی پایدار رخ دهد و به حالت نرمال بر نگردد، حتما از قبل اطلاع رسانی می‌کنیم، اما وقتی که نمی‌دانیم چه زمانی و در کدام مناطق خاموشی ایجاد می‌شود، امکان اطلاع رسانی نداریم.

رجبی گفت: شاید اطلاع رسانی خوبی نباشد، اما باید بگویم که برق وزارت نیرو را در همان ساختمان اصلی نیز، قطع کردیم و مردم بدانند در بحث قطعی برق از خودمان شروع کردیم.
سه شنبه گذشته برق هیچ کدام از صنایع قطع نشد!

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر درباره قطعی برق صنایع بیان کرد: در روز سه شنبه گذشته، اصلا برق هیچ صنعتی را قطع نکردیم و اعمال خاموشی‌ها فقط برای بخش خانگی بود، چون برای بخش صنعت، موضوع هماهنگی را همیشه از روز قبل داریم که البته خود صنایع اعلام کرده اند که اگر یک تا دو ساعت قبل نیز اطلاع رسانی شود، انعطاف پذیری لازم را دارند.

او افزود: قطعی برق بدون اطلاع رسانی به صنایع را قطعا رد می‌کنیم، حتی این روز‌ها از فولادسازی‌ها درخواست کردیم که در مدیریت مصرف زمستانی با ما همکاری کنند، اما همکاری آن‌ها را دریافت نکردیم و تلاش ما این است که کمترین آسیب را به این نوع صنایع بزنیم. عمده نگرانی تولیدکنندگان این است که تولیدشان در ساعاتی متوقف شده است و آسیب می‌بینند.



مشترکان چگونه خسارت ناشی از قطعی برق را دریافت کنند؟

رجبی مشهدی اظهار کرد: برای چیزی که در اثر نوسانات ناشی از قطع برق آسیب دیده باشد، از مردم پول بیمه دریافت می‌کنیم؛ اگر کسی در اثر این حوادث آسیب ببیند، می‌تواند از طریق اپلیکیشن برق من و سایت اینترنتی bime.tavanir.com ثبت نام کند که بعد از ثبت نام، کارشناس موضوع را بررسی می‌کند و بر اساس نظر کارشناسی خسارت پرداخت می‌شود.

او در ادامه گفت: سالانه بر اساس تکلیف قانون بودجه، ۶۰ میلیارد تومان توان پرداخت خسارت داریم؛ مناقصه برگزار می‌کنیم و از این طریق، بیمه گر مشخص می‌شود.

در حال تکمیل ...

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برق وزارت نیرو قطعی برق پارسی خبر اطلاع رسانی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، به اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش رشد اقتصادی، کنترل و کاهش حجم نقدینگی محصول تیم اقتصادی دولت بود که به طور منسجم انجام شد.

وی افزود: حتی تورم هم مهار شد و به اندازه یک واحد کاهش یافت. البته هدفگذاری دولت کاهش بیشتر تورم است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت یادآورشد: همه این موارد محصول تلاش تیم مشترک و هماهنگ است شاید بعضی ها خیلی دوست ندارند این اتفاق بیفتد و شایعه ایجاد کنند و در واقع قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • تکذیب تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس