Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه به نقل از روابط  عمومی اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه علی محمدی اظهارکرد: درپی گزارشات مردمی و  در اقدامی غافلگیرانه با همکاری و تلاش بی شائبه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شهرستان، تعداد ۵ نفر از حفاران و تخریب کنندگان آثار تاریخی  در حال حفاری و شبانه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه بیان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند و قطعا دستگاه قضایی اشد مجازات را در خصوص آنها اعمال خواهد نمود.

وی گفت: خوشبختانه با فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی  توجه به لزوم حفظ میراث فرهنگی موجب شده تا شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

محمدی  گزارش‌های مردمی انجام شده را حاکی از حساس شدن بیش از حد مردم در چند سال اخیر نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود دانست و ادامه داد:‌ آن‌ها بر این باور هستند که تاریخ و  هویت، بخش مهمی از داشته‌های ملی آنها است که برای حفظ و حراست از آن باید در کنار ادارات دولتی حضور پرنگ داشته باشند.

 رئیس میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه متذکرشد: بر اساس ماده ۵۶۲  قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد بدست ‌آوردن اموال تاریخی – فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط‌ اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود و  چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیاء مکشوفه و آلات و ادوات‌حفاری مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش ما در اداره میراث فرهنگی  میراث فرهنگی سرعت عمل در برخورد  با این خاطیان است و خوشبختانه دستگاه قضایی و  نیروی اطلاعاتی و  انتظامی نیز مشارکت و مساعدت بسیار خوبی داشته‌اند.

محمدی از کلیه شهروندان  درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در اطراف و  نزدیکی بناها و محوطه‌های تاریخی موارد را سریعا به تلفن ۵۲۲۲۲۵۳۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/70054

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه علی محمدی میراث فرهنگی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه