Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حجم تجارت کشورمان با مجموع پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، طی 5 آبان 98 تا 5 آبان سال جاری، 3میلیارد و 419 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (3 میلیارد و 161 میلیون دلار) رشد 8 درصدی داشته است.

صادرات ایران به اوراسیا به لحاظ ارزش طی بازه زمانی 5 آبان 1397 تا 5 آبان 1398 معادل 842 میلیون دلار و صادرات ایران به اوراسیا طی بازه زمانی 5 آبان 1398 تا 5 آبان 1399 یک میلیارد و 91 میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی 8 درصد و به لحاظ ارزشی 30 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا با  رشد 30 درصدی صادرات طی بازه زمانی مذکور، کسری تجاری با آن اتحادیه به میزان 241 میلیون دلار بهبود یافته است.

واردات ایران از اوراسیا طی بازه زمانی 5 آبان 1397 تا 5 آبان 1398 از نظر ارزشی 2 میلیارد و 319 میلیون دلار بوده و طی بازه زمانی 5 آبان 1398 تا 5  آبان 1399 از نظر ارزشی 2 میلیارد و 328 میلیون دلار بوده است که بر این اساس واردات نیز در مدت مذکور 4 صدم درصد رشد یافته است. 

* رشد 82 درصدی صادرات ایران به اوراسیا در اقلام ترجیحی

براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اقلام ترجیحی طی یک سال اجرایی شدن موافقت‌نامه نسبت به دوره مشابه 2 درصد رشد داشته است. این رشد در اقلام مشمول تخفیف 99 درصد بوده است. 


بررسی جدول فوق، رشد 82 درصدی صادرات ایران به اوراسیا در اقلام ترجیحی طی یک سال اجرای موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد ایران و اوراسیا را نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: تجارت اوراسیا صادرات واردات صادرات به اوراسیا صادرات ایران به اوراسیا میلیون دلار بوده اقلام ترجیحی درصدی صادرات تا 5 آبان آبان 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان