Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، زمین‌لرزه‌ای با شدت 4.5 ریشتر ساعت 06:20:14 صبح امروز برای دومین روز پیاپی حوالی بندرکنگ و جزیره قشم در آب‌های خلیج فارس در عمق 7 کیلومتری زمین را لرزاند.

کانون این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین و در 35 کیلومتری کنگ، 41 کیلومتری بندرلنگه و 40 کیلومتری بندرخمیر در خلیج فارس رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

 بزرگی: 4.5
 محل وقوع: مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم - حوالی کنگ(هرمزگان)
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/10/28 06:20:14
طول جغرافیایی: 55.24
عرض جغرافیایی: 26.75
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
35 کیلومتری کنگ (هرمزگان)
40 کیلومتری بندرخمیر (هرمزگان)
41 کیلومتری بندرلنگه (هرمزگان)
     
نزدیکترین مراکز استان:
113 کیلومتری بندرعباس
415 کیلومتری شیراز

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیج فارس زمین لرزه جزیره قشم مرز هرمزگان خلیج فارس زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، حسین عباس‌نژاد افزود: با اعلام مرکز هواشناسی استان مبنی بر ناپایداری جوی و دریایی در استان، تهمه رفت و آمد‌ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز و از قشم به هرمز ممنوع شده است.

وی گفت: دلیل این ممنوعیت‌ها برای ارتقا سطح ایمنی سفر‌های دریایی و حفظ جان هموطنان از بروز هرگونه حوادث و سوانح دریایی است.

عباس نژاد افزود: از هموطنان خواهشمندیم سفر‌های خود به جزیره رنگین‌ کمانی هرمز را به روز‌های آینده موکول کرده و از سوار شدن با شناور‌های غیرمجاز در این مسیر‌ها به شدت خودداری کنند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان با اعلان اینکه با مساعد شدن شرایط جوی و دریایی، رفت و آمد شناور‌ها در این دو مسیر از سرگرفته می‌شود، گفت: هموطنان برای اطلاع از رفت و آمد‌های شناور‌ها در بنادر شهید حقانی با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ و بنادر غرب هرمزگان با ۰۷۶۴۵۷۷ تماس بگیرند.

شرایط ناپایداری دریا در مناطق دریایی جنوب کشور تا روز جمعه دهم فروردین‌ ماه با وزش باد‌های شدید شمال غربی و مواج شدن دریا پیش‌بینی شده است.

بیشتربخوانید: ممنوعیت رفت و آمد شناور‌ها از فردا در بنادر غرب هرمزگان

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌ها در پذیرش میهمانان نوروزی به ویژه در جزایر قشم و هرمز به شمار می‌رود.

طرح تسهیل سفر‌های نوروزی در استان هرمزگان از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در بدخشان
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در دزفول
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در سالند دزفول
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز
  • وقوع زمین لرزه در کرمانشاه
  • گیلان در یک سال گذشته ۵۹ بار لرزید/ وقوع ۲ زلزله بالای ۴ ریشتر