Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

هدیه تبلیغاتی راهی فوق‌العاده برای بازاریابی و زنده نگه داشتن نام تجاری یک برند، در راس ذهن مشتریان است. هدایای تبلیغاتی مناسب و خوب، تصویر شرکت شما را به درستی منعکس می‌کنند و از سوی دیگر برای هدیه‌گیرنده نیز مفید و کاربردی هستند. از آنجا که این واقعیت وجود دارد که همه دوست دارند چیزی را به صورت رایگان دریافت کنند؛ شما می‌توانید از هدیه تبلیغاتی به عنوان پاداش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌ها می‌توانند از هدیه تبلیغاتی به عنوان یک فرصت تجدید خاطره یا یادآوری به مشتریان، پس از اینکه خریدی معادل مبلغ مشخصی انجام داده اند؛ در یک کیف هدیه در یک رویداد خاص یا نمایشگاه تجاری بهره ببرند.

بیشتر شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنیاد‌ها از هدیه تبلیغاتی برای دیده شدن بیشتر خدمات یا محصولات خود استفاده می‌کنند. اغلب اوقات این‌ها محصولاتی هستند که مردم می‌توانند در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده کنند. این هدایا در واقع محصولاتی هستند که دارای نام و برند تجاری شرکت، آدرس وب سایت یا شماره تلفن یک مجموعه یا شرکت خاص بوده و به منظور یادآوری بیشتر به مشتری طراحی شده‌اند.

تاثیر هدیه تبلیغاتی چگونه است؟

تکرار پیام‌های اقتصادی و تجاری و ورود آن‌ها از مجرای کانال‌های متنوع به مغز مشتریان، می‌تواند سازنده نگرش، باور، رفتار و یا تغییر دهنده تصمیم آن‌ها باشد. این روند حتی اگر آگاهانه متوجه تاثیر آن‌ها نباشید؛ به طور ناخودآگاه و غیر ملموس اتفاق می‌افتد. از این رو در دنیای تجارت، تبلیغات ابزاری بسیار مهم و حیاتی جهت ترغیب افراد به خرید محصولات یا استفاده از خدمات محسوب می‌شود. اگر شما محصول خود را به صورت صوتی یا تصویری در رادیو یا تلویزیون تبلیغ کنید؛ بلافاصله با نمایش تبلیغ بعدی، برند شما در ذهن مشتری به فراموشی سپرده می‌شود. به همین دلیل است که در دنیای تجارت، شرکت‌ها و برند‌ها تبلیغات خود را تکرار می‌کنند. این شرکت‌ها سعی می‌کنند که در بازه‌های زمانی مشخص، در صفحه تلویزیون و یا بر روی بیلبوردها، سر در مغازه‌ها، قفسه‌ها، مجلات، شبکه‌های اجتماعی و... با خودنمایی مجدد، به مشتریان خود بگویند که محصول ما هنوز وجود دارد و زنده است. از این رو به دلیل ضعف ذاتی انسان در فراموشی به دلیل تکرار نشدن، هر چقدر صدای این تجارت در معرض دید و تکرار باشد؛ مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت؛ بنابراین از تاثیر هدیه تبلیغاتی بر ذهن مشتری غافل نباشید و سعی کنید آن را به شیوه‌های جدید، نوآورانه و جالب به مشتریان عرضه کنید.

از هدیه تبلیغاتی در چه فضا‌هایی استفاده کنید؟

هدایای تبلیغاتی، به معنای واقعی کلمه هدیه داده می‌شوند. پس بهتر است سازمان‌ها آن‌ها را بین مشتریان، به منظور چشم انداز‌های فروش در آینده توزیع کنند. این کار می‌تواند به پشتیبانی از بازاریابی شرکت و برند تجاری او کمک کند. حال شاید تعیین زمان و مکان ارائه این محصول و پیاده‌سازی این شکل از استراتژی تبلغیاتی، برای برخی از افراد مشکل باشد. اما مطمئنا روش‌های آزمون شده‌ای برای ارائه این هدایا وجود دارد.

مکان‌ها و روش‌های رایج برای پخش هدیه تبلیغاتی عبارتند از:

نمایشگاه‌ها
کنفرانس‌ها و جلسات
رویداد‌های خاص مانند کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی خیرخواهانه
رویداد‌های سرگرم‌کننده
فروشگاه‌های خرده فروشی
رستوران‌ها
در هنگام تماس حضوری مشتری
ایمیل مستقیم
و...

در این موارد هدیه تبلیغاتی معمولا برای تشویق خریداران و ایجاد آگاهی، یا به عنوان پاداش به افراد یا همان مشتریان بالقوه اهدا می‌شود.

برداشت مشتریان بالقوه از هدایای تبلیغاتی

بر طبق آمار معمولا هدایای تبلیغاتی توسط افراد نگهداری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس این کار یک نوع تبلیغ بدون وقفه است (برخلاف تبلیغات تلویزیونی که مقطعی و بسیار گران هستند). آمار‌های دقیق و رسمی نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مصرف‌کنندگان پس از دریافت موردی هدیه تبلیغاتی نسبت به تبلیغ‌کننده احساس خوبی پیدا می‌کنند. حتی جالب‌تر اینکه ۸۷ درصد از مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات و یا خدمات آن شرکت را از طریق مشاهده تبلیغ چاپ شده بر روی هدیه تبلیغاتی به یاد بیاورند.

هدیه تبلیغاتی چاپی به ویژه برای مشاغل کوچک، می‌تواند یک رسانه بسیار مقرون به صرفه باشد تا نام آن مجموعه را برای مدت طولانی در ذهن مخاطبان هدفش زنده نگه دارد.

در صورت استفاده صحیح، محصولات تبلیغاتی می‌توانند برای یک کسب‌وکار بسیار مهم باشند. هدیه تبلیغاتی نه تنها برند شما را در معرض دید کسانی که آن‌ها را دریافت می‌کنند قرار می‌دهد؛ بلکه سبب دیده شدن توسط اطرافیان آن‌ها شده که خود این کار می‌تواند منجر به بازگشت بیشتر سرمایه شود.

بد نیست بدانید که طبق اصول مدیریت رفتار سازمانی، مشتریان از آنکه احساس ارزش و احترام کنند لذت می‌برند. دریافت هدیه از شرکت شما می‌تواند نقطه آغازین در ایجاد روابط جدید و پرورش روابط بهتر باشد. هدایای تبلیغاتی در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات، قیمت کمتری دارند. آن‌ها همچنین تاثیر ماندگارتری نسبت به سایر روش‌های پرهزینه تبلیغاتی دارند. هدیه تبلیغاتی به خصوص اگر جزو مواردی باشند که مشتری می‌تواند روزانه از آن استفاده کند مانند لیوان، خودکار، تقویم و... یک تابلوی تمام عیار از حسن ارادت و ارجحیت شما نسبت به آنهاست.

نکته پایانی

در پایان به این نکته اشاره کنیم که به طور کلی هدیه دادن به مشتریان، حسن نیت شما را نشان می‌دهد؛ بنابراین شرکت‌هایی که از این استراتژی ساده و کاربردی استفاده می‌کنند؛ بیشتر در ذهن مشتریان می‌مانند و اعتبار بیشتری کسب می‌کنند؛ بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که برای توسعه و حفظ روابط تجاری خوب، هدیه دادن یک روش منطقی و عالی است. ضمن اینکه فراموش نکنید مشتریان عاشق دریافت هدیه هستند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هدیه تبلیغاتی کالای تبلیغاتی بازاریابی تبلیغات هدیه تبلیغاتی هدیه تبلیغاتی هدایای تبلیغاتی ذهن مشتری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند.

در حال تکمیل

کد خبر 6077413 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • روش‌های ارتباطی موثر در فروش: کلیدی برای موفقیت تجارت
  • لاپورتا تایید کرد: احتمال ماندن ژاوی در بارسلونا وجود دارد
  • من یک دلیوری هستم
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • راهنمای خرید موتور گیرلس / معرفی برندهای برتر
  • نیمه تمام ماندن دیدار رم و اودینزه
  • مردمی‌سازی نظارت بر فضاهای تبلیغاتی کشور کلید می‌خورد
  • کارشناس عراقی: صهیونیست‌ها شب سختی را پشت سر گذاشتند
  • نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند