Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه دیلی میل، میلیون ها نفر در سراسر جهان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی آسپرین مصرف می کنند. آسپرین خون را رقیق می کند و خطر بروز لخته های خونی را کاهش می دهد. از سوی دیگر گمان می رود که خصیصه های ضد التهابی آسپرین خطر ابتلا به سرطان روده و سایر اشکال این بیماری را کاهش دهد.

اکنون محققان «موسسه ملی سرطان» در آمریکا در نتیجه یک مطالعه جدید که روی ۱۴۰ هزار مرد و زن مبتلا به سرطان سینه و مثانه انجام شد، متوجه شدند که مصرف یک روز در میان آسپرین می تواند میزان بهبودیافتگان از سرطان های مثانه و سینه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محققان در این مطالعه میزان مصرف آسپرین افراد مورد مطالعه را بررسی کردند؛ اندازه دوز قرص آسپرین در انگلیس معمولا ۷۵ میلی گرم است. نتیجه این مطالعه نشان داد، افراد مبتلا به سرطان سینه یا مثانه که دستکم سه بار در هفته آسپرین مصرف می کردند به ترتیب یک چهارم و یک سوم کمتر احتمال داشت که بر اثر این بیماری ها جان خود را از دست دهند. علاوه بر این، هر نوع مصرف آسپرین خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری ها را در مقایسه با افرادی که هرگز آسپرین مصرف نکرده بودند به ترتیب ۲۱ و ۲۵ درصد کاهش داد.

دکتر «لومنس-کروپ» از موسسه ملی سرطان آمریکا گفت: اگرچه این مطالعه نشان داد که مصرف دست کم سه بار در هفته آسپرین با کاهش شدید خطر مرگ و میر ناشی از سرطان های مثانه و سینه همراه بود اما هرگونه مصرف این قرص نیز باعث افزایش میزان زنده ماندن بیماران مبتلا به این بیماری ها می شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف آسپرین برای برخی از انواع سرطان ها مفید است اما با افزایش دفعات استفاده از این قرص می توان منفعت بیشتری مشاهده کرد. آزمایشات نشان داده اند که این دارو با فرآیندهای التهابی در سرطان های سینه و مثانه مقابله می کند اما خطر ابتلا به این سرطان ها را کاهش نمی دهد.

مصرف طولانی مدت آسپرین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، سرطان های دستگاه گوارش و مرگ و میر ناشی از هر بیماری ارتباط دارد.

سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در میان زنان است و هنگامی بروز می کند که رشد سلول ها در سینه از کنترل خارج می شود اما سرطان مثانه در مردان رایج تر است به طوری که مردان ۴ برابر بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند. هر چه سن افراد بالاتر رود، احتمال ابتلای آنها به سرطان مثانه بیشتر خواهد شد و این بیماری در میان گروه سنی ۷۵ تا ۸۴ سال بیشتر دیده می ‌شود.

برچسب‌ها سلامت سرطان مثانه سرطان سینه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری خودمراقبتی، راه پیشگیری از سرطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سرطان مثانه سرطان سینه سلامت سرطان مثانه سرطان سینه بهداشت و سلامت اخبار کنکور سرطان سینه بیماری ها سرطان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

کد خبر 6081857

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها