Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار کرد: در حال حاضر تمام پزشکان نهاوند که طرف قرارداد با بیمه‌های تامین اجتماعی هستند از اجرای طرح استقبال خوبی کرده‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد آنها در اجرای طرح همکاری کرده‌اند.

وی گفت: با اجرای این طرح بیمار می‌تواند در هر نقطه‌ای از کشور خدمات دارویی مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی از داروخانه دریافت کند ضمن اینکه مشکلات مربوط به نسخه‌نویسی کاغذی که بعضا ممکن است به صورتی ناخوانا نوشته شود برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نظام پزشکی نهاوند با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی مزایای فراوانی دارد که می‌توان به نظام‌مند شدن اقلام دارویی، بهینه کردن مصرف دارو و صرفه‌جویی اقتصادی ناشی از آن اشاره کرد، درج سوابق پزشکی بیمار و جلوگیری از تکرار نسخه‌های مشابه را از دیگر مزایای طرح عنوان کرد.

وی افزود: نسخه پیچی به صورت الکترونیکی به سود پزشک و بیمار است، به طوری که اعمال کنترل لازم و پیشگیری از تداخل دارویی، افزایش سرعت و دقت بیشتر در زمان صدور نسخه، عدم نیاز به چاپ دوباره دفترچه، امن و محرمانه بودن اطلاعات بیمار از محسنات این طرح به شمار می‌رود.

مسعودی کاهش هزینه‌های درمانی برای بیمه‌گذار و بیمار را از دیگر نتایج طرح برشمرد و یاد آور شد: اجرای این طرح موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های سازمان‌های بیمه‌گذار و بیمار می‌شود و از تحمیل هزینه‌های اضافی مانند گرفتن آزمایش‌های غیر ضروری و یا تکراری بر بیمار جلوگیری می‌کند.

وی به جلوگیری از برخی سوء استفاده‌ها از جمله فروش دارو و یا برخی زد و بندها اشاره کرد و گفت: برای نمونه تا قبل از اجرای طرح خرید و فروش انسولین از جمله مواردی بود که با نوشتن نسخه از داروخانه ها دریافت شده و به فروش می‌رسید اما با اجرای طرح نسخه الکترونیک چنانچه یک پزشک انسولین تجویز کند پزشک دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد و لذا جلوی سوء استفاده گرفته شده است.

رئیس نظام پزشکی نهاوند در رابطه با مدت زمان اجرای طرح نیز گفت: مدت ابلاغ اجرای این طرح شاید به یک سال می‌رسد اما حدود چند ماهی است که بر اساس تاکیدهای صورت گرفته به طور جدی و عملی در داروخانه‌ها و مطب‌ها اجرایی شده و خوشبختانه استقبال خوبی هم در سطح شهرستان از آن به عمل آمده است.

وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح نیز گفت: برای اجرای طرح نیاز به نظارت نیست چون چنانچه پزشک طرف قرارداد با بیمه‌های تامین اجتماعی از این شیوه استفاده نکند پولی به وی پرداخت نمی‌شود.

مسعودی پرداخت به‌روز فرانشیز بیمه را یکی از عوامل استقبال از طرح عنوان کرد و گفت: شاید یکی از دلایلی که باعث می‌شد پزشکان از بیمه‌ها کمتر استقبال کنند تاخیر در پرداخت فرانشیزها بود اما در حال حاضر ۸۰ درصد فرانشیز ویزیت‌هایی که انجام می‌شود به فردای آن روز پرداخت می‌شود و تا کنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

وی گفت: البته برای اجرای هر چه بهتر این طرح نیاز به تامین بستر مکانیزاسیون و اینترنت مناسب برای پزشک و داروخانه ضروری است زیرا با افزایش حجم مراجعات نسخه‌های الکترونیک پروسه تجویز پزشک و پذیرش نسخه در داروخانه طولانی‌تر خواهد شد.

رئیس نظام پزشکی نهاوند در پایان با تاکید بر موفقیت آمیز بودن طرح گفت: خوشبختانه اجرای این گونه طرح‌ها از سوی مسئولان دلسوز می‌تواند رضایتمندی بیشتری را در سطح جامعه ایجاد کرده که امیدواریم در آینده شاهد عملی شدن طرح فرم ارجاع که گامی دیگر در جهت خدمت به مردم است، باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس نظام پزشکی نهاوند فرانشیز بیمه طرح نسخه نویسی الکترونیک نسخه نویسی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن

امتداد -پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن با نماد «مالک آتیه» از صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با اخذ مجوز پذیره‌نویسی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در بازار سرمایه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، پذیره‌نویسی «صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن» در اولین روز از شروع فعالیت خود فراتر از انتظارات پیش رفت به گونه‌ای که در اولین روز پذیره‌نویسی، با استقبال متقاضیان مواجه شد.

شهاب الدین شمس، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه که یکی از شرکتهای زیرمجموعه بانک مسکن است؛ در این خصوص گفت: صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات یکی از ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه کشور است که با استفاده از آن می‌توان با مبالغ کم و سرمایه‌گذاری‌های کوچک، وارد بازار ملک شد و از عواید آن بهره برد. دلیل تشکیل این نوع صندوق علاوه بر کسب بازدهی در یک کلاس دارایی جدید، حفظ ارزش پول برای سرمایه‌گذاران است.

وی همچنین در خصوص مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن افزود: نقدشوندگی بالا، شفافیت اطلاعات و نظارت مداوم حسابرس‌ و متولی بر صندوق، سرمایه‌گذاری آسان از طریق پنل تمامی کارگزاری‌ها به ‌صورت بر خط، توزیع سود و تقسیم درآمد اجاره و یا سود معاملات املاک‌ بین دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری، معافیت از مالیات و کاهش هزینه نگهداری را از جمله مزایای سرمایه گذاری در این صندوق است.

شایان ذکر است پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن تا یازدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • وقتی پزشک عمومی نسخه لاغری می‌پیچد!
  • وقتی پزشکان بلاگر می‌شوند
  • بی‌پولی، خیلی از پزشکان را بلاگر کرده است!
  • بی‌پولی، خیلی از پزشکان را بلاگر کرد