Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد، رئیس جمهوری ترکیه طمع‌ورزی‌های توسعه طلبانه در عراق دارد و آنچه اکنون رخ می‌دهد پیام‌های واضحی برای اعمال سیاست‌های آن است.  

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، ایوب الربیعی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت، رژیم صدام توافقنامه‌ای را با ترکیه در حدود نیم قرن پیش منعقد کرد که به نیروهای آنکارا فرصت نفوذ در  کشور عراق برای مبارزه با حزب کارگران کردستان(پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک) را فراهم کرد.

الربیعی گفت، رویکرد میدانی پس از آن متحول شد و حال آنکارا پایگاه‌های نظامی دارد و عملیات بمباران هوایی را به بهانه‌های متعدد انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد،  عملیات نفوذی که هر از گاهی از سوی آنکارا رخ می‌دهد، پیام‌های واضحی برای سوء استفاده از وضعیت داخلی عراق جهت اعمال سیاست‌های آن است.

الربیعی حضور ترکیه اعم از پایگاه‌ها و نیروهای این کشور را نقض حاکمیت عراق دانست و گفت، هرگونه تلاش برای نفوذ و تصرف اراضی بیشتر آسان نخواهد بود و عراق کشور ضعیفی نیست.

وی بر لزوم اتخاذ رویکرد جدی نسبت به این نقض‌ها از طریق ارائه این پرونده به سازمان ملل، اتحادیه عرب و همه نهادهای بین‌المللی تاکید کرد.

الربیعی گفت، ترکیه کشور همسایه است که نباید از اوضاع استثنایی عراق برای اعمال سیاست‌های خود سوء‌استفاده کند و باید به ثبات آن و عدم نقض حاکمیت کشور عراق اهتمام ورزد چرا که هر اقدامی برخلاف آن به بیشتر شدن مشکلات می‌انجامد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

تعدادی از مردم عراق در حمایت از پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به خیابان های بغداد آمدند و از این موضوع ابراز خرسندی کردند.

به گزارش ایسنا، در ادامه واکنش‌های مردمی به پاسخ ایران به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، تعدادی از مردم عراق با حضور خیابان‌ها نسبت به این موضوع ابراز خرسندی کردند.

در دست تعدادی از این افراد پرجم گروه های مقاومت عراق مشاهده می‌شد.

بر اساس این گزارش تعدادی از مردم لبنان نیز با حضور  در خیابان‌های بیروت، از  پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی ابراز خرسندی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • اردوغان به پاپ نامه نوشت
  • دیپلماسی ریا
  • نامه اردوغان به پاپ درباره کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین
  • ترکیه در برابر بالاترین میزان کسری بودجه تاریخ خود