Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تلاش این سازمان برای بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد خبر داد و افزود: کارخانه راکد فرآوری محصولات کشاورزی در بخش ایلخچی شهرستان اسکو با ظرفیت 300 هزار تن در اولویت احیا قرار دارد.

اکبر فتحی در حاشیه بازدید از یک کارخانه غیرفعال در بخش صنایع تبدیلی و غذایی واقع در شهرستان اسکو، با بیان این‌که راهکار ایجاد و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی است، گفت: هر محصول کشاورزی و باغی بعد از تولید نیاز به فروش، ذخیره‌سازی یا فرآوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که همه شرایط و امکانات زیربنایی و زیرساختی برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی استان مهیا است، افزود: صنایع تبدیلی باعث ایجاد ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمدهای ارزی، استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی و جلوگیری از اتلاف محصولات می‌شود.

وی با بیان این‌که جهاد کشاورزی، هیچ مشکلی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ندارد، ادامه داد: آذربایجان شرقی با زمین‌های کشاورزی حاصلخیز فراوان و تولید انواع محصولات باغی و زراعی، نقش زیادی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

فتحی با بیان این‌که ایجاد زنجیره تولید، نهادسازی اقتصادی برای حمایت از بازاریابی و فروش محصولات، برنامه‌های مهمی هستند که در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی استان اجرایی می‌شود، افزود: نخستین مسیر از برنامه جهش تولید در بخش کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌های خالی در صنایع فرآوری و تبدیلی است که منجر به افزایش تولید می‌شود و در گام بعدی، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال صنایع تبدیلی قرار دارند، و حتی واحدهای غیرفعالی هم از ابتدای سالجاری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی از فعالیت ۷۸۵ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه فرآوری محصولات تولیدی بخش کشاورزی در استان خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی با ظرفیت فرآوری چهار میلیون و ۸۵۰ تن محصول کشاورزی، رتبه سوم کشوری را دارا است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به آماری از وضعیت صنایع تبدیلی استان، گفت: هدف سازمان جهاد کشاورزی استان، بهبود کیفیت بسته بندی و فرآوری انواع محصولات تولیدی کشاورزی استان برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است و در این راستا نیاز به محصولات با کیفیت و سالم داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربایجان شرقی جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال در استان احیا گردیده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ شاهد احیای واحدهای بزرگ صنعتی در استان بودیم.

وی با اشاره به احیای ۱۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۳۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ افزود: بر اساس مقایسه احیای واحدهای صنعتی طی دو سال اخیر شاهد هستیم که باوجود کاهش تعداد واحدهای احیا در سال گذشته، با رشد ۲ هزار و ۶۳ درصدی سرمایه گذاری‌های صورت گرفته مواجه بودیم.

گلشنی عنوان کرد: اشتغالزایی در واحدهای احیا شده هزار و ۸۲۵ نفر می‌باشد که از رشد ۴۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحدهای معدنی استان یادآور شد: ۷ واحد معدنی در استان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا گردیده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم نموده است.

وی خاطر نشان ساخت: سرمایه گذاری معدنی صورت گرفته نیز در سال گذشته از رشد ۳۰۲ درصدی برخوردار بوده است.

کد خبر 6078800

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • عزم وزارت صمت بر رفع مشکلات بخش تولید/ واحدهای راکد احیا می‌شوند
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره