Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: وزیر خارجه آمریکا سعی می کند در روزهای پایانی، اسم انصارالله یمن را در لیست گروه های تروریستی ببرد، چون ... جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اقدام آمریکا مبنی بر قرار گرفتن نام انصارالله یمن در لیست تروریستی ادعایی آمریکایی ها گفت: این مسئله به هیچ وجه نشان دهنده قدرت و توانمندی آمریکا یا کاهش تاثیرگذاری گروه های مقاومت نیست بلکه نشان دهنده ترس و نگرانی آمریکایی هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رژیم صهیونیستی و عربستان نگران دوران پسا ترامپ هستند و این روزها شاهد از دست دادن مهره هایی در برابر چشمان خود هستند که هیچ گاه در تاریخ آمریکا برای حمایت از آنها وجود نداشته است و در آینده هم بعید به نظر می رسد که چنین حامیانی در آمریکا داشته باشند.

قنادباشی با اشاره به خوش خدمتی های پمپئو وزیر خارجه آمریکا به صهیونیست ها در طول چهار سال اخیر گفت: پمپئو دست نشانده مستقیم رژیم صهیونیستی بود به طوری که برخی سیاست های مهم و استراتژیک مستقیما وبا حضور او در تل آویو و رفت و آمد او به این محل اتخاذ و اعلام می شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: اساسا به هم ریختگی غرب آسیا نیز نتیجه این نزدیکی و مشورت بود، مثلا در مورد قضیه قطر و عربستان با ورودی ترامپ به سیاست آمریکا این دو کشور با یکدیگر قطع ارتباط کردند و این روزها مجددا در آستانه رفتن ترامپ از کاخ سفید در حال از سر گیری روابط با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به نگرانی صهیونیست ها از تثبیت انصارالله یمن گفت: رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده است که انصارالله، حزب الله دوم است و همکاری موشکی بین حماس وانصارالله به واسطه نزدیکی فرهنگ و زبان مشترک برای آنها خطرناک است این در حالی است که این روزها شرایط یمن به نحوی است که می تواند مستقیما با موشک های خود علیه اسرائیل اقدام کند.

قنادباشی ادامه داد: به همین دلیل وزیر خارجه دست نشانده رژیم صهیونیستی در آمریکا سعی می کند در روزهای پایانی اسم انصارالله یمن را در لیست گروه های تروریستی ببرد چون دولت بعدی حتی اگر قصدی برای این کار نداشته باشد در آوردن نام این گروه از لیست گروه های تروریستی زمان بر است و آن قدر کارهای مختلف بر سر بایدن ریخته است که این اقدامات در حاشیه قرار خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان این گفتگو تصریح کرد: با این حساب به نظر می رسد دولت ترامپ به دنبال آن است که از یک سو تلاش های زیادی انجام دهد که پرونده ای برای انصارالله یمن درست کند تا در آینده هم بتواند از تبعات آن استفاده کند و از طرف دیگر ترامپ نیز از آنجا که شخصیتی تاجر مآب دارد به دنبال این است که با استفاده از این شرایط در قبال این خوش خدمتی ها از سعودی هاهم پول دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قنادباشی یمن انصارالله یمن لیست تروریستی کارشناس مسائل غرب آسیا رژیم صهیونیستی انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مدعی شد که واشنگتن در جنگ اوکراین و روسیه، چنین کاری را برای کی‌یف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران، دست به دامن حامیانش از جمله آمریکا شد. این عملیات گسترده ترکیبی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و مطابق با مقررات بین‌المللی صورت گرفت.

کربی در نشستی مطبوعاتی واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود. ببینید، درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

وی در ادامه مدعی شد: رییس جمهور آمریکا از ابتدای (جنگ اوکراین) به وضوح اعلام کرد که آمریکا قرار نیست در این جنگ نقش‌آفرینی رزمی داشته باشد.

قدرت‌های غربی نسبت به فراهم کردن کمک برای اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد» متعهد شده اما همواره مداخله مستقیم در جنگ و رویارویی با نیروهای روسیه را رد کرده‌اند. با این حال، فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به کی‌یف صحبت به میان آورده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی مشابه مدعی شد: تصور می‌کنم قرار دادن نیروهای ناتو در مواجهه مستقیم با نیروهای روسیه، تنش را وارد سطح خطرناکی می‌کند.

کد خبر 6079727

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به ایران
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل