Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری سباء یمن، «هشام شرف» با اشاره به دیدارهای وزیر امور خارجه عربستان سعودی با برخی همتایان عرب خود که در آن عملیات موشکی و پهپادی صنعا علیه هدف های نظامی و اقتصادی ریاض محکوم شده و در رسانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس منتشر شده  را به تمسخر گرفت.

وی ادامه داد: کسانی که جنگجویان خود را با هدف کشتن و تخریب شهرها و روستاهای یمن به این کشور گسیل می کننند نباید انتظار داشته باشند که ما برای آنها دست تکان دهیم و گل و کبوتر صلح بفرستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: رهبران سعودی با فریب جهانیان همچنان به نابودی مردم و کشور یمن به بهانه مقابله با انصار الله ادامه می دهند.

"شرف" از جامعه بین المللی و قدرت های جهانی خواست که نگاه منطقی و آگاهانه به دخالت ها و حملات ائتلاف سعودی در یمن داشته باشند و در پیامی به همتایان خود در کشورهای دوست و برادر، از آنها خواست که واقعیت‌های فاجعه‌بار یمن ناشی از شش سال تجاوز سعودی و متحدان این کشور را در نظر بگیرند.

وی گفت که یمن آزمایشگاه جنگنده ها و محل تمرین خلبانان سعودی نیست و اگر یمن امنیت نداشته باشد به طور منطقی عربستان نیز امن نخواهد بود.

 هواپیماهای ائتلاف سعودی شنبه شب گذشته در تجاوز و جنایت دیگر مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در شنبه شب در هشت نوبت مناطقی در استان صعده، حجه و مأرب را بمباران کردند.

براساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین ۲۱ مرتبه آتش بس الحدیده را نقض کرد و با آتش توپخانه مناطقی را در این استان هدف قرار داد.

پیش تر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خصوص تشدید حملات ائتلاف سعودی به خاک این کشور به آن ها هشدار داده بود.

عربستان به همراه امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت ، این کشور را از دریا ، زمین و هوا تحت محاصره قرار دادند.

کشورهای همپیمان عربستان به دنبال بی‌نتیجه بودن این جنگ، به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد

به گزارش جماران به نقل از رویترز، دولت روسیه سفر مسئولان به خارج از کشور را از ترس تلاش قدرت های خارجی برای رسیدن به اسرار کشور به واسطه این مسئولان منع کرده است. این در حالی است که روابط مسکو و غرب در بدترین دوران خود از بیش از 60 پیش تا کنون به سر می برد.

برخی منابع گفتند که دستگاه امنیت فدرال روسیه به کارمندان در وزارتخانه ها فشار می آورد تا روسیه را حتی برای سفر به کشورهایی که «دوست» نامیده می شوند و مسکو را تحریم نکرده اند، ترک نکنند.

سفر به خارج در دوران اتحاد جماهیر شوروی به شدت محدود بود و حتی قبل از حمله نظامی روسیه به اوکراین  و وقوع جنگ مرگبار میان دو کشور کسانی که از حق مطلع شدن از اطلاعات سری خاصی برخوردار بودند حق خروج از  روسیه را نداشتند.

قدرت های غربی بزرگ نیز قواعد سختگیرانه ای علیه کسانی دارند که حق رسیدن به اسرار سطح بالا را دارند اما به گفته منابعی که به دلیل حساسیت مساله نخواستند نامشان فاش شود محدودیت های کنونی توسط روسیه تا حدودی آشفته است چون هر دستگاه دولتی قواعد خاص خودش را دارد.

یکی از این منابع گفت که تحت فشار دستگاه امنیت فدرال روسیه-که جایگزین دستگاه کا.گ.ب بعد از دوران شوروی شده است- دولت کارمندان چندین اداره را از سفر به هر مکانی بدون اجازه   ممنوع کرده است.

این منابع گفتند که ترس از احتمال وقوع مسئولان روس در دام و اجبارشان برای فاش کردن اسراری به زیان امنیت ملی روسیه دلیل اصلی تشدید قواعد خروج شده است. همچنین یکی دیگر از دلایل ممنوعیت خروج کارکنان و مسئولان دولتی احتمال دستگیری آنها و تحویل شان به کشورهای غربی یا پیشنهاد پول به آنها در مقابل فاش کردن اسرار است.


 

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه