Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:طرح مطالعاتی احداث نخستین دهکده گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سدچم شیر گچساران آغاز شده و امید می رود با ساخت این مجتمع ضمن ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد مردم منطقه زمینه بهره مندی شهروندان از محیطی مفرح فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث طرح بزرگ دهکده گردشگری در منطقه سد چم شیر گچساران پیش بینی شده ابراز داشت: در این طرح زیرساخت هایی مانند بازی های آبی، امکانات اقامتی و ورزش هایی مانند پیاده روی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی تاکید کرد:سد چمشیر دریاچه ای به طول ۴۸ کیلومتر و وسعت ۵۱ کیلومتر مربع دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری آبی است.

سد در حال احداث چم شیر که بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است سال  آینده بهره برداری می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام طرح مطالعاتی احداث مجتمع گردشگری در منطقه سد انحرافی چیتاب پیش بینی شده است.

صفایی تصریح کرد:بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع و تاسیسات آبی کمک به ایجاد زمینه‌های اشتغال و افزایش درآمد جوامع محلی از جمله اهداف توجه به گردشگری آبی در استان است.

وی عنوان کرد:گردشگری آبی به دلیل وجود ۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و ۱۱ هزار کیلومتر آب راه از ظرفیت های مغفول کهگیلویه و بویراحمد است که تلاش می شود با جذب اعتبار و سرمایه گذار بخش خصوصی گام های خوبی برای بهره مندی از این پتانسیل ها فراهم شود.

صفایی با اشاره در دست اجرا بودن ۹ طرح جهش تولید حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در هر کدام از شهرستان های هشتگانه استان یک طرح بزرگ و اثربخش درحوزه گردشگری ایجاد می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۳ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز سالیانه پذیرای سه میلیون نفر گردشگر است.

این استان با بیش از ۷۲۶ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

برچسب‌ها گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد