Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیسان روئینیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تخریب سیل بندهای دزفول، سه طرح احداث سیل بند توسط سازمان آب و برق خوزستان آغاز شد که یکی از آنها در ساحل شرقی در روستای شوهان در حال تکمیل است. 
وی ادامه داد: یک طرح در ساحل چپ رودخانه بالارود و در روستاهای زاویه مشعلی و طرح دیگر در ساحل چپ رودخانه و روستای بنه الوان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس امور آب شمالغرب خوزستان اظهار امیدواری کرد با احداث این سیل بندها، کار احداث زیربناها انجام می‌شود و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
وی با بیان اینکه احداث این سیل بندها از فروردین ماه آغاز شده است، افزود: این سیل بندها پنج کیلومتر هستند که ۱.۳ کیلومتر آن بحرانی است.
رویینیان اظهارداشت: نخستین شبکه آبیاری و زهکشی خصوصی در شمال خوزستان، ایران و خاورمیانه به سال ۱۳۲۲ برمی‌گردد.
وی افزود: باتوجه خشکسالی‌های متعدد در چند سال اخیر، سطح رودخانه‌ها کاهش یافته و به علت وسیع تر شدن رودخانه‌ها تعرض به آنها نیز بیشتر شده است؛ این موضوع حفاظت از بستر رودخانه‌ها را دشوارتر می‌کند. 
رییس امور آب شمالغرب خوزستان بیان کرد: کشیک‌های شبانه روزی برای حفاظت از حریم و بستر رودخانه افزایش یافته و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. 
وی از همکاری دادستان دزفول درخصوص برخورد با متخلفان قدردانی کرد و افزود: ۴۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه اخیرا رفع تصرف شد.
روئینیان گفت: با توجه به وجود رودخانه کهنک و ظرفیتی که در این خصوص وجود دارد بیش از ۵۰ درصد ماسه استان خوزستان در دزفول تولید می‌شود که ۹۰ درصد این تولید در رودخانه کهنک است.
وی با بیان اینکه ۷۰ کارگاه تولید شن و ماسه در دزفول فعال است، درخصوص نصب کنتورهای حجمی در شمالغرب خوزستان گفت: بیش از ۵۰دستگاه موتور حجمی در این شهرستان نصب شده است.

برچسب‌ها دزفول خوزستان سازمان آب و برق خوزستان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول خوزستان سازمان آب و برق خوزستان دزفول خوزستان سازمان آب و برق خوزستان سیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی خاضعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد. وی با اعلام هشدار به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد. وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند. خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند. رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است. وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

دیگر خبرها

  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد