Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@13:55:57 GMT

◄ چوپان در سیما دیده شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۷۸۲۱

◄ چوپان در سیما دیده شد

تین نیوز کیومرث پاشایی :

کرمانشاه-هادی چوپان قهرمان بدنسازی و اسطوره پرورش اندام ایران، مهمان برنامه فرمول یک از شبکه اول سیما بود، که دیده شد.

مجری توانای این مجموعه جذاب سوالات خوبی مطرح کرد  واین ورزشکار صاحب نام به سادگی پاسخ داد. دهقان از روزهای اول ورودش به عرصه ورزش گفت، از سن ۱۵ سالگی تا زمانی که با کارگری و گچ کاری به قهرمانی جهان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدن ساز حرفه ای گفت، وقتی قهرمان جهان شدم، در بدو ورود به شهرم استقبالی ندیدم و روز بعد سر کار رفتم که تنها صاحب کارم بنر تبریکی در ابعاد کوچک در محل کارم نصب کرده بود. دهقان گفت چهار طلای پرورش اندام جهان رادارم و چندین ساله عضو تیم ملی هستم، اما در این مدت نه از هیات، نه از فدراسیون حمایتی ندیدم، کسی نپرسیده است خانه داری؟ ماشین داری؟ کار داری؟

این قهرمان حرفه ای دل پر دردی داشت که با بیان مواردی، بازتاب مشکلات خیلی از قهرمانان کشور عزیزمان ایران شد.

دهقان به صراحت گفت، متاسفانه در چند سال اخیر صندلی ریاست فدراسیون، صندلی برای منفعت بوده و نه خدمت که امیدوارم با آمدن دکتر نصیرزاده این رویکرد تغییر کند.

این قهرمان در ادامه سخنانش به زندگی شخصی خود پرداخت و گفت: قهرمانی هزینه دارد و به این راحتی نیست که بتوانی در میان مدعیان طراز اول جهان پرچم کشور خود را به اهتزاز  در آورید.

هادی دهقان گفت روزی ۳ کیلو گوشت می خورم با ۸ وعده غذا و هزینه روزانه ام حدود یک میلیون تومان است، هزینه مکمل ها، ۶میلیون تومان قسط باشگاه و هزینه باشگاه داری، زندگی و خانواده و...، که روی هم رفته سالانه حدود یک میلیارد تومان هزینه آماده سازی خود و امورات زندگی من می شود.

دهقان در پاسخ سوال دیگر مجری گفت: متاسفانه نقش های منفی از جمله خلافکار و قاتل  و بادیگارد به ورزشکاران و به ویژه بدنسازها پیشنهاد می شود که رویه خوبی نیست، در جامعه نیز شرایط سخت است، چون نگاه ها بسوی ماست و الگو هستیم، حتا راحت نمی توانیم یک ساندویچ بخوریم.

ورزشکار شیرازی به چالش دیگری در حوزه بدنسازی ورود کرد و اظهار داشت، علم پیشرفت کرده است و متناسب با آن باید پیش رفت، واگر کسی ادعا دارد که فقط با پودر و آمپول  می شود قهرمان شد، بیاید، من هزینه یکسال اورا تقبل می کنم فقط در سطح استان قهرمان شود .

چوپان با اراده، در پایان از مستر المپیاد سخن به میان آورد و اظهار نمود،حدود ۷سال است که این مسابقات برگزار می شود، و در این رویداد که در سطح المپیک می باشد، پنج بدن برتر دنیا که بیشترین عضلات را با علم روز پرورش داده اند معرفی می شوند و مجسمه مسابقات فقط به نفر اول که برترین بدن با عضلات زیبای پرورش داده شده در روی زمین را دارد، اعطا می شود.

لازم به ذکر است، در این هفت دوره مستر المپیاد دو نفر از   ایران در این مسابقات به جایگاه برتر دست یافته اند،عباسپور که به جایگاه پنجم رسید و چوپان که به مدال برنز و جایگاه سوم مستر المپیاد دست یافته است.

سخن آخر، خوش اندام ترین مرد ایرانی در جهان این بود، آرزو می کنم که تفکرات ورزشی و علم بهتر شوند، و قهرمانان بیشتر دیده شوند. دل قهرمانان با توجه به مشکلاتشان نازک است، باید حمایت شوند، والا پراکنده می شوند.

به اعتقاد نگارنده، صحبت های چوپان تلخی و شیرینی خاص خود را داشت. و حضورش در صدا و سیما کار قشنگی بود که شکل گرفت و یک قهرمان با درد و دلهایش در صفحه گیرنده های ایرانیان دیده شد.

انتظار به حق افتخارآفرین های کشورمان باید مورد توجه قرار گیرد، یک قهرمان نباید برای تامین معاش خود کارگری کند. کنار خیابان بساط پهن کند و به مثابه توپ فوتبال به این اداره و آن نهاد پاس داده شود. درک قهرمانان مستلزم حضور نخبه های ورزشی در پست های مدیریتی است، که متاسفانه خیلی از این نام آوران مورد توجه نیستند وبی مهری دیده اند.

به امید آینده ای که در آن از ورزشکار افتخارآفرین برای چاپ و نصب بنر تبریک، پول طلب نشود که پسندیده نیست خودش برای خودش پیام تبریک بزند. ورزش قهرمانی هزینه دارد، قهرمان به توجه و حمایت همه جانبه نیازمند است و باید درک شود.

هیات های ورزشی و فدراسیون ها باید در کنار برنامه های خود به مشکلات قهرمانان خود نگاه ویژه داشته باشند. و برای استفاده این سرمایه های اجتماعی در درون بدنه تشکیلات خود تدبیر داشته باشند که حضورشان تحول ساز خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کوهنوردان تیم اورست اصفهان با سرپرستی امین دهقان فاتح اورست تمامی اعضای به قله کالاپاتار با ارتفاع ۵ هزار ۵۵۰ متری در هیمالیا صعود کردند و پس از آن پای بر قله ۶ هزار و ۱۸۹ متری آیلندپیک در هیمالیای نپال گذاشتند.
امین دهقان پس از این صعود گفت: در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های برون مرزی دیگری از جمله صعود قله کلیمانجارو بام قاره آفریقا، پیمایش بیس کمپ اورست و صعود قله‌های آرارات، آراگاتس، البروس را در دست اقدام داریم.

دیگر خبرها

  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی و درخواست از رهبری
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری (+عکس)
  • (عکس) استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • (عکس‌) تیپ متفاوت هادی چوپان با لباس محلی
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا
  • جان باختن چوپان درگزینی بر اثر صاعقه