Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروانه شکار چهارپایان وحشی در چهار قرق اختصاصی صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا شهاب الدین منتظمی گفت: در سال ۱۳۹۹ بر اساس سرشماری‌های انجام پذیرفته و بنا به درخواست مدیران قرق‌های اختصاصی برای تامین بخشی از هزینه‌های حفاظت و مدیریت قرقها در راستای بهره‌برداری پایدار با تایید ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های کرمان و یزد و بررسی در کمیته فنی معاونت محیط طبیعی سازمان، تصمیم بر این گرفته شد تا در چهار قرق اختصاصی «روباز، چهل گزی، دُربید در استان یزد و منصور آباد در استان کرمان» پروانه شکار «کل، قوچ و آهو» صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه اظهارکرد: از این میزان پروانه صادره ۳۰ درصد در اختیار شکارچیان داخلی و بومی و ۷۰ درصد مابقی پروانه های شکار با مسئولیت قرق‌داران در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان در پایان گفت: سیاست سازمان تقویت قرق ‌های اختصاصی و استفاده از حفاظت مشارکتی در امر حفظ تنوع زیستی همراه با بهره برداری پایدار جوامع محلی از اکوسیستم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروانه شکار سازمان محیط زیست ایران قرق اختصاصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود قاسم زاده معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان در بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و تجهیز گفت: همسو با منویات مقام معظم رهبری در مسیر بالندگی رشد و توسعه کشور با آغاز فصل کار و در ادامه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی دولت مردمی با محوریت توسعه سطح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، نوسازی پاسگاه‌های محیط بانی و ادارات محیط زیست شامل (ایزوگام، نقاشی، تعویض درب و پنجره‌ها و....)، تأمین تجهیزات خودرویی و موتوری، خریداری لوازم تکمیلی - تخصصی برای پایش و عملیات‌ها در مناطق شامل (البسه، دوربین، پهپادهای جدید و.... در کمترین زمان ممکن به صورت تجمیعی در دستور کار داریم.

وی ضمن تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی ذکر شده، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانسته و ادامه داد: سال قبل با تخصیص اعتبارات مناسب بخش اول طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی محیط زیست را تأمین کردیم امسال نیز ضمن تداوم این روند بخش زیادی از این طرح‌های عمرانی از جمله احیا ساختمان برخی پاسگاه‌های غیر فعال را با پایش و مهندسی ارزش، تعیین تکلیف خواهیم کرد.

قاسم زاده با اشاره به وسعت مناطق طبیعی تحت مدیریت آذربایجان شرقی و کمبود نیرو بویژه در حوزه محیط بانی تاکید کرد: با یک گام اساسی جدید در مسیر احیا این پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به طور جدی پیگیر هستیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری‌های علاقمندانه مجموعه تلاشگر و دوستدار محیط زیست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به جهت تأمین اعتبارات لازم فاز دوم عملیات اجرای این پروژه‌ها را در حال حاضر دو میلیارد ریال ذکر کرد.

کد خبر 6082359

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند