Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین در گزارشی از طرح‌ خطرناک صهیونیست‌ها و احداث جاده‌ای که ارتباط کرانه باختری با قدس را قطع و برپایی کشور مستقل فلسطین را برای همیشه از بین می‌برد، پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، دفتر دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی به جاده کشی در شهر قدس با هدف قطع ارتباط جغرافیایی میان آن و دیگر شهرها و مناطق کرانه باختری و در راستای اجرای طرح‌های استعماری الحاق ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دفتر در گزارش هفتگی خود بیان کرد: مقامات صهیونیست از طرح جدید برای احداث جاده ای خبر داده‌اند ه به فلسطینی‌ها اجازه عبور و مرور از طریق آنرا نمی‌دهد و هدفش ارتباط میان شهرک صهیونیست احداث شده در «الزعیم» در شرق قدس اشغالی با این شهر از سمت غرب و شهرک های «عناتا»، «حزما» و «الرام» در شمال شرقی آن است.

در گزارش این دفتر آمده است: این طرح تهدید کننده ورودی شهرک «العیزریه» در شمال دیوار حائل است و فلسطینی‌ها نخواهند توانست به این ورودی برسند و مجبورند که تونلی را از شهرک «الزعیم» تا «ابودیس» و «العیزریه» طی کنند.

دفتر دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی گزارش داد: این طرح  در راستای دیوار حائل است که روستای «الزعیم» در شرق قدس را احاطه و محصور کرده است و نیز در راستای احداث جاده میان شهرک‌های صهیونیست نشین و وصل کردن آنها به یکدیگر و از سویی  مناطق فلسطینی نشین قدس اشغالی را از یکدیگر و از دیگر مناطق کرانه باختری جدا می‌کند، است.

در این گزارش آمده است: این طرح در عین حال که شهرک های احداث شده در قدس اشغالی را به یکدیگر مرتبط می سازد، جنوب کرانه باختری را از مرکز آن جدا می‌سازد و مفهومش نابودی امکان کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

طبق این گزارش؛ مقامات اشغالگر، طرح احداث 530 واحد مسکونی جدید در جنوب غرب قدس و شمال آن و طرح دیگری برای احداث 800 واحد مسکونی جدید برای توسعه شهرک‌های احداث شده در قدس، «نابلس»، «رام الله»، «بیت لحم»، «قلقیلیه» و «جنین»، دارند.

در گزارش دفتر مقاومت در برابر شهرک سازی و دفاع از سرزمین سازمان آزادیبخش فلسطین آمده است: نظامیان رژیم صهونیستی دو منزل را در شهرک های «سلوان» و «بیت حنینا» در قدس اشغالی و تاسیسات کشاورزی در شهرک «تقوع» در شرق بیت لحم را ویران و اخطار به ویرانی تاسیسات و منازل در «قلقیلیه» و «خربه یرزا» در اغوار شمالی داده اند.

در این گزارش بیان شده است: نظامیان صهیونیست مساحت زیادی از اراضی فلسطینی نشین را در کوی «وادی الربابه» در «سلوان» و صدها هکتار از اراضی شهرک‌های «بروقن» و «کفر الدیک» در غرب «سلفیت» را برای توسعه عملیات شهرک سازی دست اندازی کرده‌اند. صهیونیست‌ها با بستن ورودی‌های اصلی روستای «المغیر» در شرق رام الله، فلسطینی ها را مجبور به طی کردن مسیر طولانی برای رسیدن به محل کارهایشان کرده اند.

در پایان این گزارش آمده است: شهرک‌ نشینان به حملات خود به شهرها و شهرک‌ها کرانه باختری با حمایت نظامیان این رژیم ادامه می‌دهند و 190 اصله درخت زیتون را در روستاهای «قصره» و «جالود» در نابلس از ریشه برکنده‌اند و ده‌ها درخت میوه را در شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل نابود کرده‌اند. آنها با حمله به شهرک‌های «برقه» در نابلس و «ترمسعیا» در رام الله به منازل فلسطینی‌ها وارد شدند. صهیونیست‌ها درشهرک‌های «عقربا» و «جینابوس» در جنوب نابلس برای اراضی فلسطیینی‌ها دست اندازی کردند و جاده قلفیلیه به نابلس را بستند و مانع از عبور و مرور فلسطینی‌ها شدند و به خودروهای آنها حمله ور شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقاومت در برابر شهرک سازی دفاع از سرزمین کرانه باختری صهیونیست ها فلسطینی ها احداث جاده قدس اشغالی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری

یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی برای سرکوب فلسطینیان، دستگیری گسترده غیرنظامیان برای ایجاد رعب و وحشت است. تل آویو می‌کوشد تا کوچک‌ترین انتقاد و تهدیدی از خود را سرکوب کرده و هر فردی که مظنون باشد را دستگیر و زندانی کند. 

به گزارش الجزیره، هفدهم آوریل هر سال به نام بزرگداشت اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. امسال نیز علی‌رغم جنگ گسترده صهیونیست‌ها در غزه، فلسطینیان کرانه باختری به خیابان‌ها آمده و یاد زندانیان فلسطینی را گرامی داشتند. 

در راهپیمایی امسال، هزاران تن از خانواده‌های اسرای فلسطینی و نیز دانش آموزان در بیت اللحم به خیابان‌ها آمدند. آن‌ها امروز را مغتنم شمرده تا به جهانیان درباره جنایاتی که صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان روا می‌دارند هشدار دهند. 

براساس اعلام مقامات رسمی، اکنون ۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی زندانی سیاسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. 

از این میان، ۳ هزار و ۶۶۰ زندانی بازداشت اداری شده‌اند. بازداشت اداری به حالتی اطلاق می‌شود که فرد بدون محاکمه در زندان به سر می‌برد. این نوع بازداشت نه به خاطر آنچه فرد انجام داده است، انجام می‌شود بلکه بازداشت اداری به دلیل نگرانی از آنچه فرد ممکن است در آینده انجام دهد، صورت می‌گیرد.

همچنین اکنون ۲۰۰ کودک و ۸۰ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. تلخ‌ترین آمار در این زمینه مربوط به ۵۶۱ فلسطینی است که به حبس ابد محکوم شده و هیچ گاه خانواده خود را نخواهند دید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند