Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد فتحی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت : اکنون در مجموع ۲۸۸ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت ویژه درمانی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان داشت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در مجموع ۲۹ هزارو ۵۷۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان البرز تحت مراقبت درمانی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با مرگ سه بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری به ۲ هزارو ۶۲۵ نفر رسید.

فتحی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۶ هزارو۶۵۳ بیمار کووید ۱۹ از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

اکنون از مجموع هفت شهرستان استان البرز چهار شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قراردارند.

برچسب‌ها کووید-19 دانشگاه های علوم پزشکی استان البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی استان البرز کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی استان البرز اخبار کنکور بیمار کووید استان البرز کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استعفای ۲۰ پرستار بیمارستانی در مازندران | واکنش سخنگوی وزارت بهداشت | فرماندار چالوس: مطلبی که از قول من منتشر شد واقعیت ندارد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری جمهوری اسلامی روز ۲۱ فروردین در همین ارتباط خبری با عنوان" استعفای ۲۰ پرستار بیمارستان چالوس؛ شیطنت رسانه‌ای یا واقعیت؟ را انتشار داد که در این خبر با دکتر حدیث گردگلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس گفت و گو و او هم خبر استعفای ۲۰ پرستار بیمارستان آیت الله طالقانی این شهرستان را رد کرده بود.

با این حال برخی از رسانه های گروهی و برخی کاربران شبکه های اجتماعی، امروز شنبه باردیگر " شایعه استعفای دسته جمعی ۲۰ پرستار در چالوس را از قول فرماندار این شهرستان با این عنوان " استعفای پرستاران را تکذیب نمی کنم" تیتر زدند و این خبر همچنان در حال باز نشر است.

بعد از انتشار خبر هفته گذشته ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت هم در توییتی نوشت : استعفای خبر ۲۰ پرستاران بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس صحت ندارد و مازندران یکی از پیشروترین استانها در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران است. "

با این حال فرماندار چالوس امروز بازهم موضوع استعفای بیش از ۲۰ پرستار در بیمارستان آیت الله طالقانی این شهرستان را تکذیب کرد و گفت : انتشار چنین مطالبی با این اعداد و ارقام شیطنت های رسانه ای بوده و جز دامن زدن به مشکلات نتیجه دیگری به همراه ندارد.

محمد شریفی افزود : اگر این شمار پرستار استعفا کرده باشند بنابراین باید شاهد اختلال در روند خدمات رسانی و تعطیلی این مرکز درمانی باشیم در حالی که این بیمارستان دایر است و مشغول خدمات رسانی است؛ اگر چه حجم انبوه مشکلات و فشارهای مضاعفی که تحمیل کادر درمانی به ویژه پرستاران در این بیمارستان می شود را انکار نمی کنم اما از اینکه در شبکه های اجتماعی به گفته من مطلبی منتشر شده که فرماندار نسبت به استعفای این تعداد پرستار صحه گذاشته چنین مطالبی خلاف واقعیت بوده است.

وی اظهار کرد : شاید عده ای از نیروی انسانی حالا به سبک مختلف نحوه همکاری آنان به شیوه شرکتی یا قراردادی بوده و بنا به دلایلی از سال گذشته از نوع و سختی کار، کم توجهی ها یا موارد دیگر در خواست انتقالی داده باشند که ارایه این آمار هم مسوولیت پاسخگویی آن بر عهده مسوولان بیمارستان است و اطلاعی ندارم اما از اینکه برخی فعالان رسانه ای از زبان من مطالبی در فضای مجازی منتشر داده اند که "فرماندار استعفای ۲۰ پرستار را تایید کرده و یا این موضوع را تکذیب نکرده، از انتشار این اعداد و ارقام بی اطلاع بوده و نمی دانم این اعداد از کجا آمده است. "

پیشتر خبرگزاری ایرنا در ۲۱ فروردین بعد از انتشار خبر " استعفای دست کم ۲۰ پرستار در بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس در شبکه های اجتماعی که چنین اطلاعاتی برای بسیاری از کاربران و مخاطبان شبکه های اجتماعی سوال برانگیز شده بود با مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت و گو کرد و او نیز این خبر را رد کرد و گفت: این اطلاعات صحت ندارد.

در ادامه محتوای مطالب منتشر شده در فضای مجازی در هفته گذشته آمده بود: "مسوولان بهداشت و درمان چالوس گویا هیچ اراده ای برای برطرف کردن مشکلات ندارند، مشکلاتی نظیر عدم تجهیزات، دارو، حضور به موقع پزشکان، خدمات نامناسب و عدم مدیریت در این بیمارستان هر روز بیشتر از روز قبل به چشم می‌آید و البته مسوولان تنها راهکار را تکذیب اخبار منتشر شده می‌دانند این در حالی است که بزرگترین ضربه به بخش خدمات بهداشت و درمان به عنوان مهمترین دغدغه این روزهای مردم وارد می‌شود که متاسفانه در این بین اما مسئولان همچنان مدعی‌ اند سیستم درمانی ما یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جهانی است. "

دکتر حدیث گردکلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود انتشار چنین مطالبی در فضای مجازی به هیچ عنوان صحت ندارد؛ البته ناگفته نماند در اوایل سال گذشته ۲ مورد تقاضای استعفا گزارش شد و آن هم این نیروها شرکتی بودند که به علت انتقالی از بیمارستان در خواست کردند که دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دلیل کمبود کادر درمانی به این درخواست‌ها پاسخ منفی داد.

وی ادامه داد: سرانجام این ۲ پرستار مدتی دست از کار کشیدند به عبارتی سرشیفت کاری حاضر نشدند و این موضوع به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گزارش شد که در نهایت از بیمارستان اخراج شدند و ربطی به کمبود امکانات، تجهیزات بیمارستانی و تعرفه صنفی نداشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس با تایید کمبود امکانات و تجهیزات در این بیمارستان گفت: وقتی که این مرکز درمانی طلب میلیاردی از بیمه تامین اجتماعی و دیگر شرکت های بیمه گر دارد و از طرفی هم بدهی های سنگینی هم به شرکت های دارویی داریم به طور طبیعی نمی توانیم امکانات و تجهیزات این بیمارستان را تقویت کنیم.

گردکلی افزود : سال گذشته بابت دارو حدود ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده در حالی که این بیمارستان طلب میلیاردی از تامین اجتماعی دارد به هر شکل تا این طلب ها وصول نشود در ارایه خدمات با مشکلات و چالش مواجه خواهیم بود.

این بیمارستان با برخورداری از ۵۲۰ کادر درمانی، خدماتی و پشتیبانی دارای بخش های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی تی اسکن، ام آر ای، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.

این مرکز دارای بخش های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی سی یو، پست سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و اورژانس است.

بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان تامین اجتماعی رازی غرب استان از دیگر مراکز درمانی است که در چالوس مستقر است.

شهرستان چالوس واقع در غرب استان مازندران سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است. شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران با زیرساخت های محلی خدمات ملی ارایه می کند که این رفع این چالش نیازمند توجه قوای سه گانه است که برای ارتقای زیرساخت های درمانی، راه، آب، برق، گاز این مناطق تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

کد خبر 843958 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان مازندران پرستاران خبر مهم

دیگر خبرها

  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • فاز دوم پروژه توسعه بیمارستان کوثر بروجرد آغاز خواهد شد
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی
  • ارائه خدمات به بیش از دو میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ماجرای استعفای ۲۰ پرستار بیمارستانی در مازندران | واکنش سخنگوی وزارت بهداشت | فرماندار چالوس: مطلبی که از قول من منتشر شد واقعیت ندارد