Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@13:00:40 GMT

نقد درون گفتمانی را به جدل تبدیل نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۱۳۵

نقد درون گفتمانی را به جدل تبدیل نکنیم

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام با اشاره به اینکه نقد درون گفتمانی را به جدل تبدیل نکنیم، گفت: بر بدن نحیف رسانه ها با لجاجت و ندانم کاری شلاق نزنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا  ایلام ، سامی شهبازی رئیس خانه مطبوعات استان ایلام  در همایش مجازی روسای خانه های مطبوعات کشور با اشاره به مشکلات فی مابین بازرسان و هیات مدیره خانه مطبوعات کشور که با ارسال نامه های سرگشاده به مقامات مسئول و طرح در سطح رسانه ها همراه بود، واکنش نشان داد و افزود: این اتفاق نشان می‌دهد که ما فاقد فهم مشترک در زمینه کار صنفی هستیم و دارای عقب ماندگی های تشکیلاتی هستیم که باید سعی کنیم جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجمع عمومی و اساسنامه فعلی خانه های مطبوعات را به رغم نیاز به اصلاحات جدی و اجتناب ناپذیر، فصل الخطاب خواند و تصریح کرد: در این بستر باید فعلا" مشکلات را رفع و رجوع کنیم و برای رسیدن به قله در کار صنفی به رغم پیشرو بودن نسبت به سایر اقشار، کاستی های جدی و چالش برانگیز دیده می شود که باید با گذر از منیت ها و پرده دری‌های غیرضروری رفع و رجوع کنیم تا به وحدت برسیم.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام  اقتصاد کنونی رسانه ها را درهم پوکیده عنوان کرد  و اظهار داشت: بی تردید هم هیات مدیره کشور و هم استان ها نتوانستیم کاری انجام بدهیم و حتما" باید با رفع مشکلات و تقویت نقاط مشترک، فکر راهبردی داشته باشیم.

شهبازی با بیان اینکه ما فقط میز قدرت مدیران هستیم ولی در درون برای خودمان چیزی برای ارائه نداریم،خاطرنشان کرد: در کنار باور عمیق به استقلال خانه های مطبوعات استانها؛ باور دارم که تضعیف خانه مطبوعات کشور از سوی استانها یک امر بشدت مردود است و نتیجه منفی آن به ضرر کل رسانه هاست.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران شاغل در خبرگزاری ها برای عضویت در سامانه خانه مطبوعات خواهان رفع برخی قواعد زائد و دست و پاگیر در این زمینه شد.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام به برخی چالش های خانه های مطبوعات استانها و مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی  اشاره و تصریح کرد: من امروز از یک فهمی در تشریک مساعی بین خانه مطبوعات استان و مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی می کنم که شاید قابل ارائه در مسیر وحدت برای سایر استانها باشد.

وی ادامه داد: حریم خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد استان در عین احترام متقابل، به گونه ای است که حرمت ها محفوظ و همواره ما شرمنده دوستان هستیم و در بین تمام انجمن ها ما را قله قرار دادند و خانه مطبوعات هم براساس مدار قانون و اخلاق حرفه ای طی طریق می کند.

شهبازی خطاب به روسای خانه های مطبوعات کشور، ادامه داد: شاید شما باور نکنید، ولی در جلساتی که هیات مدیره استان مهمانانی در سطح مدیران استانی دارد، مدیرکل و ارکان مرتبط با حوزه ما در جلسه نقش زیربنایی و پیش برنده برای تقویت، همانند سایر اعضای هیات مدیره ایفاء می کنند و یک رفاقت توام با عقلانیت وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر رعایت آرامش از سوی کلیه طرف هایی که نقد و نظرات درون خانوادگی را به جاهای مختلف کشانده اند، گفت: خواهش می‌کنم این مباحث را متوقف کنید و حسن نیکی و محبت را تقویت کنیم و بر مدار قانون حرکت کنیم.

شهبازی ، پذیرش افراد واجد الشرایط و غربال جدی اعضا و همچنین ایجاد یک خط مالی و حمایتی برای کمک به خانه های مطبوعات استان ها را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس خانه مطبوعات خانه های مطبوعات مطبوعات استان مطبوعات کشور استان ایلام هیات مدیره رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اندیشه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است، گفت: این نهاد الهی از بدو تأسیس تاکنون از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به نقش استراتژیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه تصریح کرد: سپاه از زوایای مختلفی همچون دفاعی، عمرانی، سازندگی، فرهنگی، سیاسی و غیره نقش بسیار مؤثری را تاکنون در کشور و بیرون از مرزها به ارمغان آورده است.

وی در پایان اذعان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از دوران ۸ سال دفاع مقدس در عرصه‌های متعددی سبب سربلندی، افتخار و قدرت امت اسلامی و یکی از مؤلفه‌های اقتدار بین‌المللی در کشور شد.

کد خبر 6084563

دیگر خبرها

  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • چگونه می‌توانیم در خانه‌های خلاق ایرانی یک ایده را به محصول تبدیل کنیم؟