Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق کشور، بالگردهایی که برای اطفای حریق در پارک ملی گستان در نظر گرفته شده‌اند به دلیل نامناسب بودن هوا و دید کم هنوز نتوانسته‌اند عملیات اطفای حریق را آغاز کنند.

خبرگزاری میزان- طی آتش‌سوزی‌های هفته گذشته در پارک ملی گلستان، ۸.۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی این پارک سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حالی که تنها اندک زمانی از مهار این آتش‌سوزی گذشته بود، روز گذشته آتش‌سوزی در این زیستگاه ارزشند، دوباره آغاز شد.

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا، رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق کشور به میزان گفت:در پی آغاز مجدد آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان، مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی استان، درخواست اعزام بالگرد کردند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم صورت گرفت ویک فروند میل هلال احمر و یک فروند بالگرد هوا فضای سپاه جهت عملیات مقابله با آتش و اطفا حریق آماده آغاز عملیات هستند. و یک فروند بالگرد هوا فضای سپاه هم به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده که در صورت شدت حریق وارد عملیات خواهد شد.

وی افزود: وضعیت هوا برای آغاز عملیات اطفای حریق توسط بالگردها فعلا مناسب نیست. دید زیر ۵۰۰ متر است و در نتیجه بالگردها برای آغاز عملیات اطفا، در انتظار باز شدن هوا هستند.

 

به گفته محمدرضا کنعانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، از ساعت سه بامداد امروز با شروع وزش شدید باد در در پارک ملی گلستان، کنترل آتش دشوار شد و به همین علت ۱۰ گروه واکنش سریع از شهرستان‌های استان به منطقه اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتشسوزی پارک ملی گلستان محیط زیست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتشسوزی پارک ملی گلستان محیط زیست پارک ملی گلستان پارک ملی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار

به گزارش پارس نیوز، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرودگاه حضرت امام خمینی و هواپیمایی و جمعی از مسئولان ذیربط برگزار شد.

با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان کشورمان، سفر‌های عمره پس از وقفه‌ای ۹ساله از سرگیری شد و نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) رهسپار مدینه هستند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان هستنند با پرواز‌های هواپیمایی ایران ایر، رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت و با زیارت حرم پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع اعمال و مناسک عمره را انجام خواهند داد.

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

پرواز‌های عمره مفرده قرار بود که در دی سال گذشته انجام شود که به دلیل برخی موانع فنی، این مهم به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری این موانع رفع و اعزام‌ها از سرگیری شد.

دیگر خبرها

  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • آسمانِ یزد در انتظار باران
  • سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس