Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد پیکر پاک شهید گمنام عملیات والفجر ۴ در صدا و سیمای مرکز یزد تشییع و تدفین شد.

پیکر مطهر این شهید ۲۲ ساله کشورمان که اخیراً توسط گروه‌های تفحص در منطقه عملیاتی والفجر ۴ کشف شده بود، امروز همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در شهر یزد تشییع و در صدا و سیمای مرکز یزد آرام گرفت.

عملیات آفندی والفجر ۴ در مهرماه و آبان‌ماه ۱۳۶۲ به مدت ۳۳ روز در شهرهای سلیمانیه و پنجوین در استان سلیمانیه عراق با مشارکت سپاه پاسداران و ارتش و با هدف تأمین ارتفاعات شمال و شمال غرب مریوان، پاکسازی بخشی از مناطق اشغالی، انهدام نیروهای دشمن در منطقه پنجوین، قطع ارتباط عناصر ضدانقلاب منطقه با منابع پشتیبانی در عراق، خارج کردن شهرها و آبادی‌های مرزی منطقه از برد توپخانه دشمن بعثی و تصرف پیشرفتگی شیلر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگان اسلام در این عملیات موفق به آزادسازی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران و عراق از جمله ارتفاعات مارو، گرمک، خلوزه، براله و سربراله، کنگرک، لری، سه درختی، تخم مرغی، پادگان گرمک، شهرک هرگنه، تپه شهدا، هفت توانان، پنجوین، کانی مانگا و منطقه وسیع دره شیلر و تحت کنترل قرارگرفتن شهر پنجوین و چندین روستا، به اسارت گرفتن ۷۸۵ نفر از نیروهای دشمن بعثی و به غنیمت گرفتن ۳۱۵ خودرو، ۸ تانک و نفربر و ۱۵۷ قبضه ادوات شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی عکس شهید گمنام صدا و سيماي يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند

به گزارش صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین نوری در همایش ویژه ارتش در خراسان شمالی گفت: در حالی که قریب به ده کشور از جمله امریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد، اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.
امام جمعه بجنورد به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امرمسلمین اشاره کرد و یاد شهدای اسلام و ۷۵۰ شهید ارتش در خراسان شمالی را گرامی داشت.
وی با تبریک روز ارتش را به خانواده‌های ارتش و شهدای ارتش از اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر قدر دانی کرد و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی خواست تا از طرح نور پشتیبانی کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با شکوه، جایگاه رهبر و فرمانده کل قوا را در هدایت صحیح جامعه و نظام مورد توجه قرار داد و گفت زمانیکه عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند، اما امام از این انحراف جلوگیری کرد و روز ارتش را نامگذاری کرد.
حسین نژاد افزود: امروز نیز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزانمان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را پشیمان کرد و دنیا را مبهوت خودش کرد.
وی به عزت امروز کشور به عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه‌ی شئون انسانی را در اوج قدرت و بی باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی را هدف قرار نمی‌دهد.
حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی آمریکا دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع اوست.
سرهنگ نجفی فرمانده تیپ شهید دلجویان ارتش هم، از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد.
در این مراسم یاد شهدای جمهوری اسلامی ایران و ۴۸ هزار شهید ارتش گرامی داشته شد و خانواده شهید برومند، شهید وحیدی، شهیدجعفری، شهید اسدی، شهید مهنانی، شهید باغچقی، تجلیل شدند و همچنین جمعی از جانبازان، آزادگان و
ورزشکاران برتر ارتش تقدیر شدند.

دیگر خبرها

  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • عکس | سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد
  • سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • تشییع پیکر آیت الله شیخ حبیب الله احمدی در حرم مطهر رضوی
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت
  • تشییع پیکر پدر شهید در بروجن