Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@06:09:50 GMT

قیمت هر کیلو قارچ بسته بندی ۵۵ هزار تومان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۳۲۴

به گزارش اکوفارس، مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش تولید قارچ خبر داد و گفت: روزانه ۴۳ تا ۴۵ تن قارچ فله تولید می شود که میزان تولید با احتساب قارچ بسته ای به ۸۰ تن می‌رسد، این میزان بیانگر رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید است.

وی افزود: با توجه به آنکه صادرات قارچ به طور غیر رسمی در حال انجام است، اما با این وجود کمبودی در عرضه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی از ثبات قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله ۲۷ هزار تومان و قارچ بسته بندی ۵۵ هزار تومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ادامه داد: قارچ در برخی نقاط به دلیل سوءاستفاده عوامل توزیع با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود که این قیمت ها مورد تایید نیست.

این مقام مسئول در پایان عرضه قارچ سمی به بازار را تکذیب کرد و گفت: خبر عرضه قارچ‌های سمی مربوط به سال ۹۷ است و وزارت جهاد و انجمن این موضوع را رد کرده است چرا که با نصب بنر در رویشگاه‌های جنگلی اطلاع رسانی لازم به افراد شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد

 منیری  با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیر انجام می‌شود باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغالزایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد به دلیل آب و هوای خاص خود و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف مناسب تولید قارچ است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد