Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:05:18 GMT

اهدای عضو در استان بوشهر جان سه بیمار را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۰۹۴۶۷

اهدای عضو در استان بوشهر جان سه بیمار را نجات داد

به گزارش ایرنا، علیرضا باقری روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: اعظم عبدالهی ۶۰ ساله به علت سکته مغزی در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گناوه بستری‌شده بود اما با وجود تلاش پزشکان به علت وسعت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد.

 وی بیان کرد: با رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگر بیمار مرگ مغزی و تلاش همکاران در ICU بیمارستان امیرالمؤمنین و  به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان سلمان فارسی برای برداشت عضو انتقال و بامداد امروز سه عضو شامل ۲ کلیه و کبد برای پیوند به نیازمندان به عضو برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری اضافه کرد: رضایت به‌موقع خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی در بیمارستان‌ها دارند نقش به‌سزایی در نجات جان هم‌وطنان نیازمند به اهدای عضو دارد.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در آموزه‌های دینی همواره بر نیکوکاری و نوع‌دوستی و مورد آزمایش الهی قرار گرفتن کسانی که ایمان آورده‌اند تأکید شده است و رویارویی با مرگ مغزی نیز مثالی عینی برای این موضوع است.

باقری با بیان اینکه این نهمین ایثار ماندگار در سال ۹۹ است افزود: با انجام این ایثار ماندگار، تاکنون ۷۵ هم استانی فرشته نجات جان هم‌وطنان نیازمند به دریافت عضو شده‌اند.

برچسب‌ها بوشهر دانشگاه های علوم پزشکی اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه های علوم پزشکی اهدای عضو بوشهر دانشگاه های علوم پزشکی اهدای عضو اخبار کنکور مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اهدای عضو شادروان سیدجواد سجادی ۴۴ساله ساکن طبس پس از تایید مرگ مغزی، به بیماران نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.


جوان افزود: با اعلام رضایت خانواده مرحوم سیدجواد سجادی، زنده یاد در روز یک شنبه 26 فرودین از بیمارستان مصطفی خمینی طبس به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی یزد منتقل شد و  روز گذشته تحت عمل جراحی عضو قرار گرفت.


وی گفت: کبد و کلیه‌ها مرحوم در بیمارستان یزد، فراهم آوری و پیوند شد. 

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت