Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت گفت: نکته مهم این است  همانطوریکه در هر کشور دیگر یک ویروس می‌تواند تغییر یابد، همین مساله هم می‌تواند در کشورمان رخ داده و تغییر جدیدی در آن ایجاد شود به همین دلیل می‌تواند همین تغییر پذیری، میزان بیماریزایی و سرایت پذیری آن را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل اصول سه گانه "شفا" یعنی شستشوی دستها، فاصله گذاری اجتماعی، فیزیکی، اجتناب از تردد‌ها و استفاده از ماسک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حریرچی افزود: همه ویروس‌های جهش یافته فقط یک راه مقابله دارند و آن هم همان استفاده از اصول سه گانه " شفا" همچنین تزریق واکسن در زمان مناسب است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مهار ویروس‌های نوظهور و جهش یافته گفت: با اعمال محدودیت‌ و منع سفر به کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی، برزیل و ژاپن که ویروس‌های جهش یافته در آنها مشاهده شده است از ورود  ویروس جدید به کشور جلوگیری شد.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نزولی شده که در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان زنجان نیز چنین وضعیتی نمود دارد.

او با اشاره به وضعیت ویروس کرونا در استان زنجان نیز گفت: ۲ عنصر مهم همکاری مردم و تدابیر مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی استان به ویژه در انجام تست و کشف موارد اولیه و رعایت دستور العمل های  اجتماعی زنجان از جمله استان‌های پیشرو کشور است.

حریرچی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر وقت بهره برداری بیشتر از اصول طرح شهید قاسم سلیمانی در کشور است، افزود: با این اقدام می‌توان شعله‌های کوچکی از ویروس کرونا را که باقیمانده به نحو مناسبی کنترل کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی کرونا در ایران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد

مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر افزایش ارزش افزوده عوارض و گمرکات کالاهای اساسی به ۱۰ درصد منتشر شد که بلافاصله دولت به این موضوع ورود کرد.

به گفته او، با ورود دولت و تصمیمی که در هیئت وزیران گرفته شد، حقوق و عوارض واردات گمرکی کالاهای اساسی و ارزش افزوده همان یک درصد تمدید شد.

امراللهی ادامه داد: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی و عدم تغییر عوارض وارداتی و گمرکات، قیمت کالاهای اساسی هیچ گونه تغییری ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد گفت: هرگونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود که در بازرسی ها برخوردهای لازم با متخلفان در صورت افزایش قیمت صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان