Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از افزایش تلاطم و ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جاری در دریای خزر خبر داده است. حاکمیت این شرایط در جنوب کشور نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش برنا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که افزایش تلاطم و ارتفاع موج بین یک تا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر فردا (۲۹ دی) در نواحی غربی دریای خزر و گیلان پیش‌بینی می‌شود و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) در دریای خزر به‌ویژه مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد. از این‌رو شنا و تفریحات آبی ممنوع و در تردد شناورهای تفریحی، سبک و انجام فعالیت‌های شیلاتی احتیاط شود.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر طی روزهای دوشنبه (۲۹ دی) تا چهارشنبه (۱ بهمن) در جنوب کشور خبر داده است.

بر این اساس فردا (۲۹ دی) این شرایط در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، بوشهر، تنگه هرمز، هرمزگان، دریای عمان و سیستان و بلوچستان و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، بوشهر، هرمزگان، تنگه هرمز، دریای عمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

طی روز چهارشنبه (۱ بهمن) نیز شرق خلیج فارس، هرمزگان، دریای عمان، سیستان و بلوچستان، شمال خلیج فارس و خوزستان مواج خواهد بود. از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که شنا و تفریحات آبی ممنوع و در تردد شناورهای تفریحی، سبک وانجام فعالیت‌های شیلاتی احتیاط شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی ارتفاع موج خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور

به گزارش خبرگزاری صداو سیما امروز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه، بارش‌ها در شمال شرق فارس، کرمان و اصفهان، ارتفاعات البرز و ارتفاعات یزد ادامه دارد و از بعدازظهر سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به آسیب دیدگی محصولات کشاورزی در اثر فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر کرده است .
هشدار زرد هواشناسی برای استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، یزد، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و دامنه استانهای تهران، مازندران، سمنان و گیلان صادرشده است.
در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در نوار شمالی کشورکاهش نسبی دما رخ خواهد داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


­

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور