Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به کاهش سطح نظامیان آمریکایی در افغانستان نوشت: ناتو به ماموریت حمایت قاطع در افغانستان ادامه می‌دهد، ما با یک ستاد مرکزی در کابل و چهار ستاد فرماندهی منطقه‌ای مشغول آموزش، مشاوره و کمک به نیرو‌های افغانستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه می‌افزاید: ما به نیرو‌های امنیتی افغانستان در تلاش برای دستیابی به صلح پایدار کمک کرده و اطمینان حاصل می‌کنیم که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی امن برای تروریسم بین‌المللی تبدیل نشود.

ناتو همچنین تاکید کرد که این سازمان به حمایت از روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد و به عنوان بخشی از این روند آماده است تا مبتنی بر شرایط حضور خویش را تعدیل کند.

ناتو ادامه داد که در ماه‌های آینده حضور نیرو‌ها در افغانستان براساس وضعیت میدانی این کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و وزیران دفاع کشور‌های عضو این سازمان ماه آینده درباره حضور در افغانستان دیدار خواهند کرد.

بیانیه افزود: هر تصمیمی که در این باره اتخاذ کنیم مهم است که ما این کار را با هم، به روشی هماهنگ و آگاهانه انجام دهیم.

«کریستوفر میلر» سرپرست دفاع آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان طبق فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به ۲۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناتو ناتو در افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد

به گزارش قدس آنلاین، «ژاک بو» افسر سابق اطلاعات سوئیس، مشاور ناتو و سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح سوئیس عنوان کرد: غرب و اوکراین استراتژی خروج (از بحران) ندارند. علاوه بر این، برخی از خود توهم‌ها باور دارند که اوکراین هنوز هم می‌تواند برنده شود.

به نقل از پراودا، این سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح سوئیس معتقد است در مراحل اولیه درگیری اوکراین، نمایندگان غرب متقاعد شده بودند که سیاست تحریم‌های غرب، روسیه را «بشکند.»

وی تأکید کرد وضعیت در خط مقدم برای نیروهای اوکراینی روزبه‌روز اسفناک‌تر می‌شود و ارتش روسیه به نوبه خود گام‌به‌گام پیشروی می‌کند.

پیش‌ از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود تاخیر کنگره آمریکا در ارائه کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف می‌تواند هزینه سنگینی برای اوکراین داشته باشد. در همین حال صادرات نفت روسیه به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۱۳ درصد افزایش‌ یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • بحران نبود آب آشامیدنی در افغانستان
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی در واکنش به حوادث اردوگاه نور شمس
  • حمله گسترده اوکراین به نقاط مختلف روسیه با 50 پهپاد/  ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد
  • نقشه زد و خوردهای ۷ ماه اخیر در خاورمیانه | تعداد نیروهای آمریکا در ۹ کشور خاورمیانه
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد