Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صنعت معدن و تجارت ضمن پیش بینی رشد ۲۵ درصدی در تولید شیشه جام در سال جاری، میزان تولید این کالا را در ۹ ماهه امسال ۸۴۷.۳ هزار تُن اعلام کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، بر اساس آمار ارائه شده از سوی دفتر آمار و فرآوری داده‌های معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، واحد‌های تولید کننده شیشه جام (تخت) در دوره ۹ ماهه ابتدایی پارسال  ۸۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار تُن عملکرد ثبت کردند.

همچنین در دوره هشت ماهه نیز تولید شیشه جام به رقم ۷۳۹.۲ هزار تُن رسیده بود. این در حالی است که تولید هشت ماهه شیشه جام سال گذشته (۱۳۹۸) رقم ۷۶۸.۸ هزار تُن بود.

گفتنی است که هم اکنون ظرفیت تولید شیشه جام در کشور به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسیده که یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تُن تولید واقعی است.

آمار‌های عملکرد تولید شیشه جام گویای ثبت رقم یک میلیون و ۶۳۰ هزار تُن در سال ۹۸ است و نسبت به رقم یک میلیون و ۶۲۹ هزار تُن عملکرد سال ۹۷ تفاوت معناداری نداشت. بیشتر بخوانید: افزایش ۱۴.۸ درصدی تولید سیمان در ۹ ماهه امسال سال ۹۳ حدود یک میلیون و ۲۲۱ هزار تُن شیشه جام تولید شد و تا پایان سال ۹۸ نزدیک به ۳۵ درصد رشد در این بخش بدست آمده است.

استان‌های قزوین، یزد و مرکزی به ترتیب بیشترین سهم از ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُنی شیشه جام را به خود اختصاص داده اند و پیش بینی شده در سال جهش تولید (۱۳۹۹) تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی بخش خصوصی صنعت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بخش خصوصی صنعت تولید شیشه جام یک میلیون هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۰۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری

وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور طی هفته جاری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات سیل مورد توجه جدی قرار گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست مدیران ارشد صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه سیل حادث شده روزهای گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، کمترین خسارات را به همراه داشت.

وزیر نیرو اهمیت پیش‌بینی‌های دقیق و به موقع شرایط جوی بر کاهش خسارات احتمالی، را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم مدیریت به موقع منابع سدها در بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته و عدم صدور اخطارها و هشدارهای لازم، بارش‌های رخ داده با وقوع سیل بزرگی همراه می‌شد که ظرفیت ایجاد خسارات جانی و مالی گسترده را داشت.

وزیر نیرو در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات آب و برق در شرایط ایجاد شده به خوبی تحت مدیریت و کنترل درآمد و پایش لحظه‌ای و مدیریت شرایط باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مشکلی رخ ندهد.

وی با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای گذشته در نقاط مختلف کشور به ثبت رسید، افزود: بر این اساس پنج تا 6 سد کشور سرریز شد؛ این در شرایطی است که کمترین خسارت‌های مالی و جانی در این زمینه رخ داد.

محرابیان در ادامه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در دیگر نقاط کشور از جمله استان های کرمان و یزد در هفته جاری اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر