Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با همکاری مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام و سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، هشتمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با موضوع ″نظام مسائل عرصه اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست های کلی نظام″ با سخنرانی دکتر حسین صمصامی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست اسبق وزارت اقتصاد و دبیری دکتر مهدی مقدسی مدیر کل حقوقی مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با حضور مسئولین، اساتید و جمعی از نخبگان و دانشجویان برگزار شد صمصامی اظهار داشت:  یکی از مشکلات بزرگ این است که نه تنها تفکر غربی در جامعه حاکم است، بلکه مدل عملکرد  ما در اقتصاد هم به تقلید از غرب است. علت موفقیت و پیشرفت غربی ها در زمینه های اقتصادی، ایجاد بسترهای مناسب برای اجرایی شدن اهداف از طریق فرهنگ عمومی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: از گذشته تا کنون موضوع اصلی انقلاب، حاکمیت اسلام در جامعه ایران است و اگر ما در زمینه نظامی موفق هستیم به علت نهاد سازی صحیحی است که پس از انقلاب انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه غرب به انسان مادی گرایی و تجربه گرایی است که این تفکر زیربنای سکولاریسم و لائیسم است که مبانی وحیانی را کاملا ندیده می گیرند، در همین راستا فرق اقتصاد ما با غربی ها در این است که منافع شخصی نباید در تعارض با منافع اجتماعی و جمعی باشد.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد تاکید کرد: یکی از حربه های دشمن علیه ایران موضوع ارز است تا مردم علیه نظام برگردند و حفظ ارزش پول ملی هم موضوعی است که بارها توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است و این موضوع مهم هم از سمت مجلس و هم از سمت دولت مورد غفلت واقع شده است.

صمصامی افزود: مهم است که نظام مسائل ما در حوزه اقتصادی با توجه به مبانی و مکتب اسلامی در قالب یک چهارچوب احصا شود.

وی تصریح کرد: شرط اصلاح نظام مالیاتی، ایجاد پایگاه اطلاعاتی و اصلاح نظام بانکی است.اولویت های اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست های کلی، ایجاد پایگاه های اطلاعاتی، عدم جذاب کردن سفته بازی ها و کشف پایه های مالیاتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بسیج دانشجویی کشور سیاست های کلی نظام مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار