Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اف.بی.آی در مصاحبه ای به اسکای نیوز گفت نسبت به تهدید خشونت از جانب "افراد مسلح ناراحت" در مراسم تحلیف جو بایدن نگران است.

به گزارش ایسنا، جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی که در سال ۲۰۱۷ به شکلی مناقشه برانگیز از سوی دونالد ترامپ اخراج شد می گوید که در پی اغتشاشات مرگبار در کنگره تهدید باید "بسیار بسیار جدی گرفته شود".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کومی در این مصاحبه گفت: من نگران هستم زیرا آنها افرادی مسلح و ناراحت هستند که در این وضعیت ذهنی خود معتقدند که کشورشان دارد از آنها گرفته می شود. بنا بر این، این یک تهدید است که مقامات مجری قانون در ایالات باید بسیار جدی بگیرند.

کومی اظهار کرد: همزمان من می دانم که ما قابلیت از جمله قابلیت تحقیقاتی و تاکتیکی را در صحنه داریم تا از این مکانها محافظت کنیم و بنا بر این من خوشبین هستم که تهدید خنثی خواهد شد اما باید بسیار بسیار جدی گرفته شود.

کومی در ادامه صحبتهایش به اسکای نیوز گفت، خشونتهای رخ داده اخیر در کنگره او را "منزجر" ساخته و از شکست در دفاع از ساختمان کنگره به رغم تهدید واضح خشمگین است.

او بیان داشت: من از این شکست واضح در دفاع از یک تپه خشمگین شدم، این (ساختمان کنگره) روی یک تپه است که ۲۰۰۰ افسر برای حفظ آن به صورت روزانه مامور می شوند، شکست در دفاع از تپه باعث گیج و خشمگین شدن من می شود.

وی افزود: این برای کشور ما مهم است که این شکست را درک کند. به ما گفته شد که حملات ۱۱ سپتامبر شکست در تصور بودند. ما شیوه ای که تروریستها ممکن است با استفاده از آن به ما حمله کنند را پیش بینی نمی کردیم؛ این نیاز به تصور نداشت. این در تمام اینترنت وجود داشت و این گروه عملا از خیابان پنسیلوانیا به آرامی به سمت کنگره پایین آمد بنا براین این یک شکست بود و ما باید چرایی آن را در تمام سطوح بفهمیم تا دیگر اجازه به اتفاق افتادن دوباره آن ندهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیمز کومی تحلیف بایدن بسیار جدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی.ان.ان، بایدن در تماس با چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا، مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان و حکیم جفریز رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان درباره تصویب کمک مالی بیشتر به اسرائیل در بحبوحه حملات بی‌سابقه ایران به رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

شومر پس از این گفت‌وگوها اعلام کرد که سران کنگره و بایدن در مورد اقدام فوری برای ارسال کمک به اسرائیل و اوکراین «اجماع» داشتند.

دو ماه است که یک بسته تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری کمک به اوکراین، اسرائیل و سایر متحدان آمریکا در کنگره مورد بحث قرار دارد و هنوز به تصویب نرسیده است.

جانسون به شبکه فاکس نیوز گفت که او و جمهوریخواهان «ضرورت ایستادن در کنار اسرائیل را می‌دانند» و او این هفته برای پیشبرد کمک‌ها تلاش خواهد کرد.

وی گفت: جزئیات این بسته در حال حاضر در حال تنظیم است. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل تکمیلی هستیم.

آمریکا در ماه جاری به رغم ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، به گفته رسانه‌های این کشور، مخفیانه میلیاردها دلار کمک نظامی جدید به اسرائیل اختصاص داد.

به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره و تلاش جانسون برای تصویب کمک به اسرائیل در حالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • بایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شد
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه گفتگو کردند
  • گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه
  • مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می‌رود
  • مدودف: دود جنگ ایران و اسرائیل به چشم بایدن می رود
  • اولین واکنش بایدن به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل
  • بایدن به تهدید دیپلماتیک ایران بسنده کرد
  • بایدن: حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • تلاش دوباه بایدن برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل در برابر حمله ایران