Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه سه کشور اروپایی برای اجرایی تعهدات خود باید از آمریکا اجازه بگیرند، تاکید کرد:‌ این به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  محمد جواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت:  «رهبران سه کشور اروپایی– که برای اجرای تعهدات خود ذیل برجام بر امضاء و اجازه کارگزاران اوفک (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) متکی هستند – هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا ابتکار مرده زاده‌شده امانوئل ماکرون یا خودداری انگلستان از پرداخت بدهی مقرر در حکم دادگاه را به یاد دارید؟

این به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی.»

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این توئیت ظریف پس از اظهارات ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه مطرح شد. این دیپلمات فرانسوی در مصاحبه با ژورنال دو دیمانش  گفته است : کارزار حداکثر فشار علیه تهران که از سوی دولت ترامپ انتخاب شده بود، عملا موفقیتی نداشته و تنها موجب افزایش ریسک و خطر و تهدید شده است. این روند باید متوقف شود زیرا ایران- این مساله را به طور شفاف می‌گویم- در مسیر دستیابی به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه مدعی شد: این به تنهایی برای دو طرف کافی نیست که به توافق هسته‌ای بازگردند، بلکه باید بر اهمیت مذاکره درباره اشاعه موشک‌های بالستیک و رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران در منطقه نیز تاکید شود.

ظریف در توئیتی دیگر افزود:  «همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.

یادآوری واقعیت: این "شما" هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید.

از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت "شما" برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.»

برجام بدون رفع تحریم‌ها برای ایران خسارت است/"بایدن" بدون قید و شرط تعهدات را اجرا کندکمال خرازی: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها موجب باج‌خواهی استجلیلی مطرح کرد؛ چرا بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها ضرر دارد؟


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سه کشور اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که عثمان دمبله با بارسلونا و هوادارانش در دیدار شب گذشته در لیگ قهرمانان انجام داد! / ویدیو فان

عثمان دمبله در دیدار شب گذشته بارسلونا و پاری سن ژرمن، تمامی نفرت و اعتراض هواداران آبی و اناری را بر علیه خود آن ها استفاده کرد و پس از به ثمر رساندن یک گل نقش مهمش در صعود پاریسی ها به نیمه نهایی، عنوان برترین بازیکن میدان را نیز به خود اختصاص داد.

دانلود (3.5MB)

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • کاری که عثمان دمبله با بارسلونا و هوادارانش در دیدار شب گذشته در لیگ قهرمانان انجام داد! / ویدیو فان
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران