Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید محمدحسین لطفی که در منطقه عملیاتی فاو، عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده حالا پس از ۳۵ سال گمنامی در عین ناموری با نام و نشان خود آمده است تا ما را از گمنامی سال‌ها غفلت و دوری از نام و نشانش برهاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، دستِ تقدیر این‌بار این‌گونه رقم خورد که مسافر گمنام سال‌های جنگ و حماسه را پس از ۳۵ سال چشم انتظاری خانواده‌اش بار دیگر به آن‌ها بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن زمان یعنی در دی‌ماه سال ۹۲ که پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام تفحص شده که در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بودند در معراج الشهدای میدان امام حسین علیه‌السلام تهران در یک تشییع باشکوه بر روی دستان مردم قدرشناس به خاک سپرده شدند، کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی یکی از این شهدا با نام و نشانش خانواده‌اش را از دلتنگی‌ها و بی‌قراری سال‌های طولانی فراقش خوشحال کند.

شهید محمدحسین لطفی متولد سال ۱۳۴۵، شهادت بهمن ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی فاو، عملیات والفجر ۸ حالا با نام و نشان خود آمده تا ما را از گمنامی سال‌ها غفلت و دوری از نام و نشانش برهاند.

شهیدی که در حین شهادت ۱۹ ساله بوده و سال‌ها پیکر مطهرش دور از خانه و خانواده‌اش در گوشه‌ای از بیابان‌ها مدفون بوده و پس از آن‌که به زادگاهش منتقل شده است بازهم در گمنامی بوده و حالا سال‌های فراق و چشم انتظاری مادرش را به پایان رسانده و همچون نوری از دل تاریکی‌ها بر روزگار ظلمانی ما تابیده است.

محمدحسین مدت‌ها بود که آمده بود اما ما در تاریکی زمان خود او را مفقود می‌پنداشتیم و او در سرزمین نامیِ ارباب، نظاره‌‌گر نبودنمان بود و بر این دوری ما از حقیقت عشق حسرت می‌خورد تا این‌که خود را بر ما نشان داد و دل‌هایمان را بار دیگر بر مسیر عشق هدایت کرد.

گاه برای وصال و دوری از زرق و برق‌های دو روزه دنیا که روح و روان‌مان را محصور در خود کرده است که نجات از آن را شبیه نجات از زندان دنیا می‌دانیم نیاز به یک هادی و رهنما داریم تا همچون رسولی مهربان دست نوازش بر دل‌های پر از دلتنگی‌مان بکشد و رنج سال‌ها دوری و فراق از اصلمان را تسکین بخشد.

و به راستی چه کسی جز شهدا که وصل به سرچشمه عبودیت هستند می‌توانند ما را از این ظلمت و ویرانی برهانند تا در ژرفای عشقی عمیق از این همه غفلت و خاموشی به سوی نور و روشنایی رهنمون شویم.

هنوز هم پیکر بیش از ۳ هزار شهید دفاع مقدس مفقود است و پیکر تفحص شده حدود ۹ هزار شهیدی که در شهرهای مختلف ایران به خاک سپرده شده‌اند در گمنامی به سر می‌برند و خانواده‌های بسیاری در انتظار یافتن نام و نشانی از عزیزانشان هستند که گاه با شناسایی شهیدی از شهدای گمنام بارقه‌ای از امید در دل‌هایشان روشن می‌شود به امید این‌که روزی عزیزان آن‌ها نیز رنج سال‌ها دوری و فراق از خانواده‌هایشان را به وصال تبدیل کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و درخواست کمک کردند که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دوطبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملا شعله‌ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابر اعلام آتش‌نشانی تهران، این آتش‌سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی بر جای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفای کامل آتش اقدام به لکه‌گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

کد خبر 846594 منبع: ایسنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی بیماری - بیمارستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • بازدید معاون استاندار از میدان عرضه دام همدان