Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@15:48:20 GMT

الگوهای مذهبی همواره به ما کمک کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۵۹۶

الگوهای مذهبی همواره به ما کمک کرده‌اند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در قم آیت‌الله وحید یکی از بزرگوارانی است که همیشه پیشرو در برگزاری این ایام است و حسینیه‌ای که ایشان در آن حضور داشتند همواره بیش از هزار نفر جمعیت داشت.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی در گفتگوی ویژه خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است بلکه اتفاقاً در حال جهش یافتن و خطرناک‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا الان موجهای مختلفی داشته‌ایم که متأثر از جهش ویروس کرونا نبوده است بلکه متأثر از رفتار خود ما و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: چه شغل‌هایی با کرونا از بین رفت؟

وی افزود: در اروپا و آمریکا میزان شیوع بیماری بسیار بالاست و انگلیس اعلام کرده است که تخت خالی نیز ندارد در این وضعیت با همکاری خوب مردم و کسبه و همه مسئولین و اجرای طرح شهید سلیمانی ما توانستیم پروتکل‌ها را به خوبی اجرا کنیم و آرامش نسبی برقرار شد. این‌که چرا بازگشایی کردیم به این دلیل است که بالاخره ۱۱ ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و درصد بسیار زیادی از مردم ما رعایت کردند و نباید خود را در شرایطی قرار دهیم که حتماً با جریمه کردن و پلمب بتوانیم بیماری را کنترل کنیم؛ باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

رئیسی گفت: در ایام فاطمیه و سایر ایام مذهبی دیدیم که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک الگو برای جامعه، با رعایت پروتکل‌ها و به تنهایی عزاداری می‌کنند. ایام فاطمیه هر سال همه ما دوست داریم در این ایام دور هم باشیم و عزاداری کنیم؛ عکس‌هایی که من از قم نشان دادم را باید به این قسمتش نیز اشاره بکنم که در قم آیت‌الله وحید یکی از بزرگوارانی است که همیشه پیشرو در برگزاری این ایام است و حسینیه‌ای که ایشان در آن حضور داشتند همواره بیش از هزار نفر جمعیت داشت اما ایشان با ۴۰ تا ۵۰ نفر برگزار کرده‌اند که یک الگوی عملی است. این بزرگان و الگوهای مذهبی می‌توانند به ما کمک کنند و همواره نیز کمک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: رئیس‌جمهوردر ستاد ملی کرونا: موج سوم کرونا را خیلی سریع مهار کردیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که حضور در مدارس به هیچ عنوان اجباری نیست، تصریح کرد: پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی در صورتی که خانواده‌ها تمایل داشته باشند می‌توانند یک تا دو روز در هفته حضور داشته باشند؛ حضور کادر مدارس نیز بنا به تصمیم وزارت آموزش و پرورش است و باید حضور داشته باشند.

وی با انتقاد از مسافرت به استان‌های جنوبی بیان داشت: تهران بعد از مدت‌ها که قرمز و نارنجی بود یک هفته است که به رنگ زرد تغییر پیدا کرده است؛ ما محدودیت تردد را در شهرهای قرمز و نارنجی داشته‌ایم و متاسفانه سفر به جنوب کشور افزایش یافته است و مسافرت‌های بسیاری به شمال و جزیره قشم داشتیم. به مردم هشدار می‌دهیم در صورتی که دستورالعمل‌ها رعایت نشوند، موج چهارم در اواخر بهمن و اوایل اسفند، شکل خواهد گرفت که هر موج با مرگ ۱۰ هزار نفر بیشتر همراه خواهد بود. دوشنبه جلسه‌ای درباره اعمال محدودیت‌ها خواهیم داشت.

رئیسی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: الان میزان رعایت پروتکل‌ها حدود ۸۳ درصد است؛ البته در برخی از شهرها مانند قشم مسافرت‌ها انجام شده و میزان رعایت پروتکل‌ها بسیار پایین است؛ مازندران ۱۰ شهر قرمز دارد و ورود به مازنداران جریمه دارد اما برخی از افراد نسبت به مسافرت اقدام کرده‌اند. این افراد اگر ناقل ویروس کرونا باشند می‌توانند منجر به مرگ هموطنان خود شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم ۲۲ بهمن بیان کرد: براساس تصمیم ستاد، مراسم ۲۲ بهمن امسال با توجه وضعیت شیوع بیماری در همه شهرها به صورت نمادین، خودرویی و موتوری خواهد بود و هیچ‌کس به شکل پیاده در مراسم حضور ندارد؛ سخنرانی رییس جمهور هم به صورت سراسری از صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیسی با بیان این‌که تهیه واکسن کرونا از چند مسیر دنبال می‌شود، گفت: از تابستان آینده واکسن ایرانی کرونا در دسترس قرار خواهد گرفت؛ هدف ما این است که برای گروه‌های پرخطر مانند کادر درمان و جانبازهای شیمیایی قبل از سال ۱۴۰۰ واکسن کرونا تهیه کنیم. یک واکسن مشترک با کمک کشور کوبا در حال انجام است؛ ما سال‌های زیادی با کوبا برای تولید واکسن‌هایی مانند هپاتیت ب همکاری داشته‌ایم. این واکسن کرونای مشترک با کوبا؛ فاز یک و دو را در کوبا طی کرده است و تکنولوژی آن به ایران منتقل شده و کارآزمایی فاز سوم را در کشور شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا در کشورهای دیگر تصریح کرد: بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه ما که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ خود را در معرض فاز یک و دو و سه کلینیکال ترایال کارآزمایی بالینی) قرار داده‌اند برای مثلا کشور ترکیه واکسن سینووک را تزریق کرده است که این واکسن در فاز سوم و مراحل نهایی است؛ کشورهایی مانند امارات نیز فاز یک و دو واکسن‌های کرونا را زده‌اند. استراتژی ما این است که اجازه ندهیم واکسنی که فازهایش طی نشده باشد تحت آزمایش واکسن‌ها قرار بگیرند و تنها به واکسن‌هایی اجازه تست انسانی می‌دهیم که تولید واکسن در داخل کشور باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پرداخت ۵۲ میلیون دلار به کووکس، گفت: ما ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از کووکس خریداری کرده‌ایم و علیرغم مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های آمریکا در انتقال ارز وجود داشت پول را انتقال دادیم و قول داده‌اند که در یک تا دو ماه آینده بخشی از این واکسن‌ها را به ما تحویل دهند.

رئیسی افزود: از روسیه، هند و چین نیز سعی می‌کنیم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تهیه کنیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی وزارت بهداشت فاطمیه ویروس کرونا سلامت علیرضا رئیسی مازندران وزارت آموزش و پرورش فاطمه زهرا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت قوانین رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است

استاندار کرمانشاه با حضور در مرکز مدیریت راه‌های استان و بررسی آخرین وضعیت ترددها گفت: مسافران نوروزی، در سال‌جاری قوانین رانندگی را بهتر رعایت کردند و این موضوع سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، امروز_ سه‌شنبه هفتم فروردین _ با حضور در مرکز مدیریت راه‌های استان، آخرین وضعیت تردد مسافران نوروزی، آمار تصادفات، تخلفات و مشکلات جاده‌ای را بررسی کرد.

در این بازدید که سیدشهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم حضور داشت، صحرایی در جریان جدیدترین آمار ترددهای نوروزی، جزئیات ورود و خروج و مقاصد مسافران، درخواست‌های مردمی و طرح نوروزی راهداری و انواع تخلفات رانندگی قرار گرفت و با حضور در بخش‌های مختلف اداره کل راهداری، به همکاران این مرکز خدا قوت و تبریک سال جدید گفت.

استاندار کرمانشاه همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی و تسهیل عبورومرور در استان نیاز به تلاش و مراقبت‌های ویژه‌ای دارد و خدا را شکر در اداره کل راهداری استان به‌خوبی در حال اجراست.

وی وضعیت تردد مسافران در استان از ابتدای تعطیلات تاکنون را خوب ارزیابی کرد و گفت: آمار تلفات جاده‌ای در این مدت کاهشی بوده است که جای تشکر از همه دست‌اندرکاران از جمله راهداری، پلیس راه، هلال‌احمر و اورژانس و به‌ویژه همه رانندگان و مردم شریف را دارد که در سال‌جاری مقررات رانندگی را بهتر رعایت کرده‌اند.

کد خبر 739336

دیگر خبرها

  • گردشگران موظف‌ به اجرای تمامی شئونات اسلامی در اماکن گردشگری فارس هستند
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامت موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • رعایت قوانین رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است
  • صنایع‌دستی همواره در کنار مناسک دینی قرار داشته است