Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:25:15 GMT

ترامپ «کیف هسته‌ای» را به بایدن نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۶۶۳

ترامپ «کیف هسته‌ای» را به بایدن نمی‌دهد

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در آخرین روز ریاست‌جمهوری خود "کیف هسته ای" را از واشنگتن دی سی خارج کند.

به گزارش مشرق به نقل از بیزینس اینسایدر، یکی از مهمترین بخش ها در زمان انتقال قدرت از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور دیگر در آمریکا انتقال فرماندهی و کنترل اختیارات زرادخانه هسته ای آمریکا است اما به نظر می رسد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا از آنجا که حاضر به شرکت در مراسم تحلیف بایدن، رئیس جمهور منتخب نیست این روند را دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ گفته است که بیستم ژانویه در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد اما نگفته کجا خواهد بود. اما چه بلایی بر سر "فوتبال هسته ای" یا کیف هسته ای که همواره همراه رئیس جمهور است خواهد آمد؟ چطور به بایدن تحویل خواهد شد؟

بیشتر بخوانید: بایدن به دنبال لغو فرمان منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا

رئیس جمهور تنها قدرتی است که اختیار صدور دستور حمله هسته ای را دارد هر جا که باشد. همواره یک مشاور نظامی رئیس جمهور را همراهی می کند که وظیفه اش حمل کیفی است که فوتبال هسته ای نامیده می شود. این کیف به رئیس جمهور امکان می دهد که دستور حمله هسته ای را حتی در حالی که بطور فیزیکی در مراکز فرماندهی و کنترل نیست صادر کند.

این چمدان حاوی کلیدی است که بلافاصله کلاهک های هسته ای مستقر در پایگاه های موشک های بالستیک بین قاره ای را فعال می کند، موشک های بالستیک مستقر در زیردریایی ها را فعال می کند، بمب افکن های استراتژیک را اماده می کند. و همچنین حاوی ابزارهای ارتباطی ، کدها و تمامی گزینه ها برای جنگ هسته ای است.

بیشتر بخوانید: رئیس‌سابق FBI: خشونت در تحلیف بایدن بسیار جدی است

جدای از فوتبال، رئیس جمهور کارتی را با خود دارد که به "بیسکویت" معروف است و شامل کدهای فعال سازی در درگیرهای هسته ای است رئیس جمهور می تواند این کدها را با ابزارهایی که در کیف وجود دارد فعال کند و به این ترتیب خود را برای فرماندهان ارتش شناسایی کرده و دستور حمله هسته ای را صادر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنگامی که در آخرین روز ریاست جمهوری خود واشنگتن دی.سی را ترک کند این کیف را با خودش خواهد برد، اما کدهای مربوط به آن به هنگام فرا رسیدن ظهر غیرفعال خواهند شد. کدهای هسته ای به مجرد اینکه بایدن به عنوان جانشین ترامپ ۱۰۰۰ مایل دورتر از او در روز چهارشنبه تحلیف به جا آورد دیگر فعال نخواهند بود.

مقامها به سی ان ان گفتند، مقامهای نظامی یک فوتبال هسته ای دیگر را آماده خواهند داشت تا به مجرد این که بایدن تبدیل به فرمانده کل قوا شود او را همراهی کنند.

ترامپ همچنین بر اساس این گزارش هنوز تصمیم نگرفته به سنت همیشگی نوشتن نامه برای جانشینش و گذاشتن آن برای او در دفتر بیضی کاخ سفید در میز ریاست جمهوری عمل کند. سی ان ان گزارش کرده، انتظار می رود که ترامپ زمانی که رسما دوره ریاست جمهوری اش به پایان برسد در ملک مارالاگوی خود در فلوریدا یا زمین گلف نزدیک به آن باشد. گزارش ها حاکی از آن بوده اند که ترامپ می خواهد در پایگاه مشترک اندروز در صبح روز مراسم تحلیف بایدن قبل از پرواز به فلوریدا یک مراسم خداحافظی برگزار کند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی رئیس جمهور آمریکا واشنگتن کیف هسته ای ریاست جمهوری رئیس جمهور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد