Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، از واگذاری پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری استان با شرایط ویژه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، جمعیت عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 70 هزار نفر و به عبارتی قریب به 12 درصد از جمعیت کل این استان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشایری که با تحمل رنج‌ها و سختی‌ها در تلاش برای گذران یک زندگی سالم و به‌دور از مشغله‌های زندگی شهری هستند و همواره در گذر زندگی سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند.

عشایر به دلیل زندگی در مناطق کوهستانی از نبود امکاناتی نظیر جاده، آب، برق و سوخت مناسب رنج می‌برند و با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات در اندیشه کمک به اقتصاد و اشتغال در کشور هستند.

بدون اغراق جامعه عشایری را می‌توان پیش قراول اقتصاد مقاومتی دانست، مردمان سخت‌کوش و شجاعی که زندگی خود را با اتکا به نتیجه زحمت و تلاش خود سپری می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر در قشر زحمت‌کش، تلاشگر و مولدی هستند که با کمترین هزینه بیشترین خدمات را به جامعه ارائه می‌دهند.

وی افزود: هر خانوار عشایری توانایی تامین گوشت قرمز 16 نفر را دارد و این مورد جدای از تولید دیگر محصولات دامی نظیر لبنیات، پشم و .... می‌باشد.

اخبار هالیوود| عشایر بهترین فیلم «گاتهام» شدعشایر نقش مؤثری در اقتصاد استان خراسان جنوبی دارند‌وضعیت تکان‌دهنده دام‌های عشایر در منطقه کریت‌کمپ اهواز / روزانه ‌5 دام‌ ‌عشایر تلف می‌شود + فیلم

فضل الله آذرفر گفت: 17 درصد از باغ‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به جامعه عشایری است و بیش از 27 درصد از محصولات زراعی توسط جامعه عشایری استان تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد از مشکلاتی نظیر آب، جاده دسترسی، سوخت رنج می‌برند، افزود: قریب به 20 میلیارد تومان اعتبار برای خدمات‌رسانی به جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته‌است.

عشایر این روزها با مشکل اساسی برای سوخت زمستانی و همچنین مشکلات در زمینه تامین برق برای روشنایی و دیگر مصارف خود روبرو هستند.

مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های مربوطه در تلاش هستیم که جامعه عشایری با دغدغه کمتری به حیات خود ادامه دهند، افزود: تمام تلاش خود را برای تامین سوخت جامعه عشایری به کار خواهیم بست و هم‌اکنون نیز کار توزیع سوخت در مناطق عشایری آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

آذرفر در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان امور عشایر استان آمادگی واگذاری پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری را دارد.

وی گفت: قیمت این پنل‌ها ده میلیون تومان است، و خانواده‌های عشایری با پرداخت یک میلیون تومان می‌توانند این پنل‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد امور عشایر استان جامعه عشایری پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، هوشنگ نورمحمدی اظهارداشت: کوچ بهاره عشایر استان لرستان از هم‌اکنون آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد که در این مدت ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر به همراه ۹۰۰ هزار راس دام سبک کوچ می‌کنند.

وی افزود: عشایر لرستان از مناطق قشلاقی به سمت ییلاق کوچ می‌کنند و لازم است که عشایر دام‌های خود را با خودروی حمل دام جابه‌جا کنند و از حرکت دام‌ها در مسیر خیابان و جاده خودداری کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: عشایر توجه داشته باشند دام‌ها را در مزارع و مراتع رها نکنند تا خسارت به این عرصه‌ها وارد نشود، همچنین در هنگام بارندگی بهاره از قرار گرفتن در مسیر رودخانه خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نورمحمدی بیان کرد: در زمان جابه‌جایی و کوچ عشایر دستگاه‌های اجرایی همچون هلال‌احمر، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی خدمات مورد نیاز را برای کوچ ایمن خانوار‌های عشایر ارائه دهند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل امور عشایری نیز خدماتی از قبیل توزیع علوفه دامی، آرد، نفت، گاز و آب را قبل از کوچ عشایر تدارک دیده و همه این موارد تامین شده است تا عشایر در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی میدان گازی مختار نیازمند توجه ویژه وزارت نفت است
  • کهگیلویه و بویراحمد رقم قابل توجهی از صادرات سالانه نفت را دارد
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • افزایش ۸۰ هزار متر مربعی فضای ورزشی مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد